« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina i 2 mjeseca
Savjeti električara - AKUMULATORI - VRSTE I ODRŽAVANJE

Najprije se skida minus klema

Uvijek najprije skidajte minus klemu. Jer, ako alat dođe u dodir s karoserijom, a minus klema je još spojena, doći će do kratkog spoja i pravog vatrometa koji može uzrokovati opekline, požar, oštećenje vida ili čak eksplozivni raspad akumulatora

Ako se isprazni, nužna je pomoć...
Ako se isprazni, nužna je pomoć...
Više o

akumulator

,

baterija

Kao što znamo, glavni distributer struje u automobilu je akumulator odnosno popularno nazvan baterija. Stoga ćemo u ovom broju pokušati objasniti način njegovog rada i dati nekoliko savjeta kako ga pravilno održavati akumulator da bi mu se u potpunosti iskoristio vijek trajanja.

Dvije vrste

Akumulator je spremnik koji pretvorbom električne energije u kemijsku (punjenje) akumulira određeni dio dovedene električne energije. Priključkom trošila na njegove stezaljke, vrši se obrnut proces, odnosno pretvorba kemijske u električnu energiju (pražnjenje akumulatora).

Sastoji se sastoji od jednog ili više članaka koji sadrže dvije vrste elektroda (katodu i anodu) uronjene u elektrolit, odnosno razrijeđenu sumpornu kiselinu. Postoje dvije vrste akumulatora koji se rabe u automobilima: olovni koji zahtijevaju održavanje, te zatvoreni olovni za koje to nije potrebno.

Valja svakako napomenuti da redovna kontrola razine elektrolita uvelike povećava vijek olovnih modela. Akumulator ne smije ostati bez elektrolita i ne smije se prazniti ispod 1,8 V. Ne preporuča se dugo stajanje izvan uporabe bez dopunjavanja i ne smije se podvrgnuti vrlo jakim strujnim udarima. Što se akumulator prazni ili puni jačom strujom, bit će mu manji kapacitet (dakle kraće će održavati dovoljan napon).

Kapacitet mu se također smanjuje kod niskih temperatura, zbog čega su češći problemi na vozilima u zimskim mjesecima. U normalnom radu akumulator postepeno gubi vodu iz elektrolita. Stoga povremeno treba provjeriti nivo elektrolita, koji mora prekrivati ploče akumulatora za cca 10 mm.
Po potrebi treba dodavati samo (po mogućnosti destiliranu) vodu, a ne kiselinu, jer se ona ne gubi hlapljenjem. Gubljenje vode smanjeno je kod akumulatora deklariranih kao oni kojima treba održavanje. No, nakon dužeg vremena valja i takve provjeriti. Ne zaboravite kako provjeru isključivo treba raditi u ovlaštenim servisima, s obzirom da zbog nestručnog rukovanja može doći do oštećenja.

Da ne bude vatrometa...

Budite pažljivi pri njegovom vađenju iz vozila jer se nestručnim rukovanjem može uzrokovati kratki spoj. Uvijek najprije skidajte minus klemu. Jer, ako alat dođe u dodir s karoserijom, a minus klema je još spojena, doći će do kratkog spoja i pravog vatrometa koji može uzrokovati opekline, oštećenje vida, pa čak dovesti i do eksplozivnog raspada akumulatora. 

Piše: Piše: Ivan Perišić (električar za automobile i motore)
27.05.2008. 15:04:01
Novi komentar
nužno
nužno