« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 11 godina i 11 mjeseci

Malen, ali pouzdan

VW Polo je u kombinaciji sa 1.2 benzinskim trocilindričnim motorom namijenjen umjerenim vozačima koji ne pretjeruju s brzinom i ne vole previše pritiskati papučicu gasa...

Za vožnju po gradu sasvim zadovoljava očekivanja
Za vožnju po gradu sasvim zadovoljava očekivanja
Više o

Volkswagen

VW Polo je prisutan na tržištu već 33 godine. Četvrta aktualna generacija predstavljena je 2002. godine, a 2005. je redizajnirana i sada je vrlo slična Golfu 5. generacije. Karoserija testiranog primjerka imala je petora vrata, što je odličan izbor za malu obiteljsku limuzinu.
Unutrašnjost je prostrana, a svi putnici, pa čak i na stražnjoj klupi, sjede dosta visoko i imaju za ovu klasu vozila više nego dovoljno prostora za glavu i stopala. Na dužem putovanju na stražnjoj klupi se mogu relativno komforno prevesti samo dvije odrasle osobe. Kokpit je izveden klasično Volkswagenski, s ravnim glatkim površinama, smireno i bez nepotrebne ekstravagancije.

Svi prekidači su ergonomski na dohvat ruke. Instrumenti su pregledni i sa ugodnim plavim osvjetljenjem. Prtljažnik obujma 270 l dovoljan je za potrebe gradskog automobila i veličinom je na razini prosjeka klase. Preklapanjem stražnjih sjedala (djeljiv naslon 1:2) dobije se 1160 l prostora.

Najbolje je 100 km/h

Testni primjerak pokretao je najmanji 1,2 benzinski motor, ali s većom snagom od dvije ponuđene. Trocilindarski motor malog obujma 1198 ccm isporučuje snagu od 70 KS. Zbog jednog cilindra manje od uobičajenih 4, motor se okrene visokim okretajima, ali ih previše ne voli.

Na autocesti u petoj brzini pri 4000 okretaja vozeći brzinom od 130 do 140 km/h, ovaj motor troši dosta - 9,5 l na 100 km. Ako smanjite brzinu na 100 km/h, troši vrlo dobrih 6,5 litara. Kod 120 km/h potrošnja mu je oko 7,5 l. Iz ovoga je očito da motor s ‘manjkom’ cilindra ne obožava veliku brzinu...

Od ovog motora ne treba očekivati čuda i sportske performanse. Za kretanje po gradu ili u normalnoj vožnji na otvorenoj cesti sasvim zadovoljava očekivanja. Zbog 3 cilindra elastičnost ovog motora nikoga neće oduševiti, jer svaki veći uspon motor odmah osjeti, ostaje bez daha, i brzina vožnje pada, pa treba češće nego inače posegnuti za ručicom mjenjača. No, to ne umara jer je mjenjač izuzetno ugodan i precizan.

Sprijeda je ovjes usavršeni McPherson, dok je straga polukruta osovina s više spona. Tijekom vožnje se vidi kako je Polo robusno napravljen. Ovjes je na našim, rupama prepunim cestama izuzetno efikasan i tih. Njih ovjes odlično ‘guta’, pa ih putnici skoro i ne osjete...

Ovjes Pola ipak je Volkswagenovski tvrđi, ali se vozi lagano i precizno. Potjerali smo nejake ‘konje’ ispod poklopca i uvjerili se da u ovjesu Pola ima puno neiskorištene rezerve i da bez problema podnosi i znatno potentnije motore iz ponude.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: trocilindrični, benzinski, OHC 12 V;
OBUJAM: 1198 ccm;
SNAGA: 70 KS;
OKRETNI MOMENT: 112 Nm;
DIMENZIJE: 3915 x 1650 x 1465 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 14,9 s;
NAJVEĆA BRZINA: 162 km/h;
POTROŠNJA: 7,2/4,9/5,9 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 270/1160 l;
CIJENA: 13.790 eura

Precizni servo

To znači da ovjes drži kotače prilijepljene za cestu i kod prevelike brzine u zavoju, premda je s obzirom na motor u testnom primjerku, ovaj automobil najbolje voziti umjereno. Polo leži vrlo sigurno i u zavojima se postavlja neutralno, bez naglašene namjere za zanošenjem.

Tvrdoća ovjesa dobar je kompromis stabilnosti i udobnosti. Servo upravljač je izuzetno precizan kod malih i visokih brzina. VW Polo u kombinaciji sa 1.2 benzincem je u svakom slučaju najčešće kupovana verzija na hrvatskom tržištu. Međutim, ako imate više novaca, kupite Pola sa 1,4 motorom. Što se testnog modela tiče, on za uloženi novac pruža više nego solidnu protuvrijednost...

Solidan paket opreme

Osnovni model košta 11.835 eura, a ima 2 zračna i bočne jastuke, radio CD, trokraki upravljač podesiv po visini i dubini, ABS, servo upravljač, žmigavce u retrovizorima... Testirani model je imao poluautomatsku klimu Climatic, 15 colne čelične naplatke, gume 195/55, centralno zaključavanje, el. prozore i retrovizore, te lak s bisernim efektom, pa je konačna cijena oko 13.790 eura

Motoru nedostaje jedan cilindar

Mali 3-cilidarski benzinac 1,2 12V sa 70 KS ne razmeće se visokim okretnim momentom (112 Nm). Motor u svakodnevnoj vožnji ne treba tjerati iznad 4000 okr/min zbog veće buke i značajno više potrošnje goriva. Već na manjoj uzbrdici ponestaje mu daha, pa treba brzo prebaciti u niži stupanj prijenosa i voziti na većim okretajima što uzrokuje buku i veću potrošnju.

Piše: Piše i snimio: Davor Kindy
03.04.2008. 22:24:12
Novi komentar
nužno
nužno