Luksuz na 10.000 metara
Globalna putovanja su postala roba široke potrošnje. Jedan segment je ipak ostao rezerviran za one dubljeg džepa: prvi razred. Luksuzni letovi dobivaju na popularnosti što pokazuje i aktualni avio-sajam u Le Bourgetu
Zrakoplovne kompanije polažu računa o tomu da svoje putnike podjele prema platežnoj sposobnosti. Podjela počinje već pri check-inu s posebnim šalterima za putnike prve i poslovne klase. Nastavlja se u posebnim prostorima za čekanje, a svoj vrhunac doživljava naravno - u zraku. Nekako se moraju opravdati cijene karata često desetak puta više od ekonomskog razreda. Jedan let iz Frankfurta za New York zrakoplovom Lufthanse tako početkom srpnja ove godine stoji oko 750-800 eura u ekonomskom razredu. Ista relacija u prvom razredu stoji 7.500 eura.
Prostor je luksuz
Pritom su nakon izbijanja globalne krize prvom razredu svi proricali brzu smrt. No najluksuzniji komercijalni oblik putovanja zrakom doživljava svoju renesansu. I to ponajviše zahvaljujući rastu na istočnoazijskom tržištu. Od 2009. OAG, jedna engleska tvrtka zadužena za podatke u zrakoplovnom prometu, zabilježila je rast broja prodanih karata u prvom razredu za trećinu. Uz podatak da mnoge zrakoplovne kompanije zapravo smanjuju broj sjedala u luksuznoj kategoriji i to sve u korist komfora. Prostor je ostao isti, samo je sjedala manje. Luksuz raste i zbog činjenice da se nekako mora opravdati basnoslovna cijena naspram ekonomskog razreda, ali i poslovnog u kojemu je posljednjih godine također porasla razina luksuza. Prostor je luksuz, a to pravilo posebno vrijedi u zraku.
Tuširanje na 12.000 metara visine
Proboju najluksuznije kategorije u zrakoplovnom prijevozu uvelike je pridonijelo uvođenje Airbusa A380 koji je svojim dimenzijama kompanijama omogućio ispunjavanja želja mušterija s najdubljim džepom. Kada se i danas govori o A380, onda se ne govori toliko o viskom standardu koji je let ovim zrakoplovom donio i putnicima u ekonomskom razredu (mirniji let, viši standard opreme sjedala itd.) nego uglavnom o ekstravagancijama za putnike u prvom razredu. Sada je odjednom moguće tuširanje u zrakoplovu, potpuno privatne kabine i uživanje u koktel baru. Sve su to priče koje bude maštu kao u prvim danima putovanja zrakom kada je ovaj luksuz zaista bio rezerviran samo za diplomate, milijunaše i tajne agente.
Apartman u zraku
Premium segment su prisiljeni pratiti svi, pa i trezvene kompanije poput Lufthanse koje se prije pozivaju na druge kvalitete poput točnosti i sigurnosti nego na luksuz. No i u prvom razredu Lufthanse putnici se više ne žele odreći papuča i toaletnih torbica iz modnih kuća Bulgari i Bogner. Ni tehničkih detalja, poput specijalnih ovlaživača zraka, što je Lufthansina ekskluziva. No predstavnici europskih kompanija priznaju da su prijevoznici iz Perzijskog zaljeva bili ti koji su pogurali prvi razred do razine na kojoj je danas. Qatar Airways, Emirates i Etihad su se od samog početka doživljavali kao prijevoznici koji će bogate ulagače prevoziti između Arapskog poluotoka i ostatka svijeta. A osobe s milijunima u koferu se ne žele stiskati s paušalnim turistima na putu za Tajland. Ovi prijevoznici su ostali vjerni svom prvotnom imidžu. Etihad je nedavno uveo mogućnost rezerviranja trokrevetnog apartmana u svojim zrakoplovima. S osobnim slugom, spavaćom sobom i kupaonicom. Cijena na liniji Abu Dabi-London: 17.200 eura. U jednom smjeru.
Novi komentar