Lajkovi na Facebooku nisu isplativi?
Facebookova bajka polako se pretvara u noćnu moru, jer od izlaska na burzu stižu samo loše vijesti
Facebook je bio bajka o mladom princu koji je svoje besane noći pretvorio u milijarde dolara, kako sebi, tako i povezanim ljudima. Trganje za dionicama pri izlasku na burzu počelo je otkrivati pravo lice Facebooka, i već se ozbiljan broj analitičara pita je li i to jedan od dotcom balona koji će, kad pukne, zaliti cijeli internet svijet hladnom vodom.
Tvrtke su potrošile milijarde na eksperte za društvene mreže, nastalo je i novo zanimanje - community manager koji upravlja vašom zajednicom na Fejsu i ostalim mrežama, no je li to stvarno isplativo?
General Motors prvi je od velikih rekao da nije i da se povlače sa Facebooka, a slijedi ih sve veći broj tvrtki koje su shvatile da od lajkera nemaju nikakve stvarne koristi. BBC je, u maniri najboljeg istraživačkog novinarstva, krenuo istražiti što se krije iza cijele halabuke, a rezultati su porazni za Facebook.
Napravili su lažni profil tvrtke VirtualBagel, platili kampanju 10 dolara i prikupili 3 tisuće lajkera u kratkom roku. Zvuči super, ali većina njih bila je iz Egipta i s Filipina, i imali su između 13 i 17 godina.
Do sličnog je zaključka došao i community manager Michael Tinmouth koji je tražio povrat sredstava svojih klijenata od Facebooka tvrdeći da oglase nisu vidjeli pravi ljudi koje su željeli ciljati.
Polako se otvara Pandorina kutija lažnih profila, a Facebook i dalje tvrdi da je broj lažnih profila zanemariv i da ih gase kad shvate o čemu se radi. No, ostaje činjenica, vidljiva u komentarima na svim hrvatskim portalima koji imaju Facebook komentare, da samo kod nas ima sigurno puno više lažnih nego pravih profila. Zašto bi bilo gdje u svijetu bilo drugačije ...
Novi komentar