Kratka retrospektiva Nebojše Slijepčevića na 33. Danima hrvatskog filma
U pristupu temama i protagonistima Slijepčević se na naoko pristojan, delikatan i odmjeren način ustvari beskompromisno laća neuralgičnih točaka društva
U popratnom programu 33. Dana hrvatskog filma, koji se ove godine održavaju u Kinu Edison u Karlovcu od 17. do 20. listopada, prikazat će se retrospektiva kratkih filmova Nebojše Slijepčevića. Šira javnost ovog redatelja poznaje ponajprije kao dokumentarista - autora rado gledane zbiljske tragikomedije Gangster te voli (2013) i 'kontroverzne' Srbenke (2018), ali i kao dobitnika ovogodišnje Zlatne palme za kratki film Čovjek koji nije mogao šutjeti, koji se također prikazuje u Natjecateljskom programu. U pristupu temama i protagonistima Slijepčević se na naoko pristojan, delikatan i odmjeren način ustvari beskompromisno laća neuralgičnih točaka društva poput sistemske marginalizacije pojedinaca i skupina, nasilja, ksenofobije i rasizma, obiteljskih trauma i manjka empatije, stavljajući pred gledatelja oštre i nedvosmislene prikaze etičkih posrnuća zajednice u kojoj participira.
Ova retrospektiva Slijepčevićevih kratkometražnih radova podsjeća, međutim, kako je riječ o svestranom sineastu koji ne samo da već godinama režira i igrane filmove (kojima, naviknut na dokumentarističko „totalno autorstvo iz nužde", često uz režiju potpisuje i scenarij, kameru i montažu), već se jednom prihvatio čak i animiranog filma kojemu je vlastitom rukom nacrtao likove i pozadine. Retrospektiva je na programu u subotu, 19. listopada (14:30 - 15:45 sati) i u nedjelju, 20. listopada (13:40 - 15:10 sati) u Kinu Edison, a prikazat će se sljedeći filmovi: Banija (2022), U kutiji (2013), Muški film (2012), Šamar (2009), Pas/zec (2011), Nešto o životu (2016), Direkt: Bez tate (2004), Dragi susjedi (2017).
Put do najveće filmske nagrade dodijeljene hrvatskom autoru od osamostaljenja države tako je dulji i složeniji nego što se može činiti te je, uz igrane fabule s naročitim senzibilitetom za tenzične situacije, popločan i nizom televizijskih djela u kojima je Slijepčević uspješno nadišao ograničenja i zadanosti TV produkcije, izdižući svoje „epizode" na razinu trajne umjetničke vrijednosti.
Ulaz na sve projekcije i događanja 33. Dana hrvatskog filma bit će besplatan.
Novi komentar