« Kazalište
objavljeno prije 3 godine i 2 mjeseca
PREMIJERE

Kralj umire u Teatru &TD

Šezdeset godina nakon svog nastanka te unatoč svojoj neskrivenoj apsurdnosti, Ionescova apokaliptična i makabrična tragikomedija i dalje zvuči i izgleda jednako suvremeno

Kralj umire
Kralj umire (Luka Dobroja)
Više o

Eugene Ionesco

,

Kralj umire

,

Ivan Planinić

Premijera drame Kralj umire jednog od vodećih predstavnika kazališta apsurda Eugenea Ionesca, u režiji i adaptaciji svestranog Ivana Planinića održat će se 15. listopada u Velikoj dvorani Teatra &TD s početkom u 21:00.

Reprizne izvedbe na rasporedu su 16. i 17. listopada u 20:00.

Uloga kralja Berengera I. pripala je Domagoju Jankoviću, jednom od najtraženijih i najtalentiranijih glumaca mlađe generacije. Na sceni mu se pridružuje cijela plejada mladih talenata: Dajana Čuljak, Nika Barišić, Luka Bulović, Anica Kontić i Ivan Pašalić. Scenografiju potpisuje Petra Pavičić, glazbu Nikša Marinović, oblikovanje svjetla Ivan Lušičić Liik, a oblikovanje zvuka Luka Gamulin.

Šezdeset godina nakon svog nastanka te unatoč svojoj neskrivenoj apsurdnosti, Ionescova apokaliptična i makabrična tragikomedija i dalje zvuči i izgleda jednako suvremeno, ali i začuđujuće realistično. Iako se rupa neobično brzo širi i svi drugi znakovi bez sumnje pokazuju da je kucnuo njegov čas, kralj Berenger Prvi odbija prihvatiti činjenicu da će do kraja predstave  umrijeti. Da zajedno sa sobom u ponor nepovratno ne bi povukao i ono malo što je preostalo od njegovog opustošenog kraljevstva, dvije kraljice,  Marija i Margareta, kraljev Doktor, sluškinja Julija i dvorski Stražar, priređuju posmrtnu ceremoniju koja bi kralja Berengera napokon trebala osloboditi straha od smrti. Ionescova alegorija  u kojoj promatramo Berengerovo suočavanje sa svojim krajem, ali s krajem cijelog njegovog kraljevstva,  tendenciozno nas poziva da osvježimo pogled kako prema vlastitoj smrtnosti, tako i prema smrtnosti današnjih „kraljevstava" kojima pripadamo. Ionescov apsurd individualnih i kolektivnih egzistencija ludistički se obračunava s posljednjim utočištem smisla, strahom od kraja. Kraja ega, kraja Države i kraja Predstave.

Zanimljivo je napomenuti kako je ova dan danas itekako aktualna drama igrala 1967. godine, također u &TD-u, u režiji Tomislava Durbešića, s Vanjom Drachom u glavnoj ulozi.

06.10.2021. 11:31:00
Novi komentar
nužno
nužno