Korak u pravom smjeru
Kia Cee’d izražava novi pristup Korejanaca koji u Europi žele ugroziti konkurente u kompaktnoj klasi kao što su VW Golf ili Opel Astra
Cee’d je prvo Kijino vozilo dizajnirano i proizvedeno u Europi. Konstruirano je u cilju ispunjavanja želja europskih kupaca za stilom, performansama, praktičnošću i ekonomičnošću. Oblik je kreiran u Kia dizajnerskom studiju u Rüsselsheimu u Njemačkoj, a proizvodi se u Žilini u Slovačkoj.
Malo čudno ime
Kia Cee’d izražava novi pristup Korejanaca koji u Europi žele ugroziti konkurente u kompaktnoj klasi kao što su VW Golf ili Opel Astra... Svojim novim vozilima Kia je podarila dopadljiv dizajn, znatno višu kvalitetu i novu tehnologiju.
Dosta čudno ime Cee’d nastalo je spajanjem slogova ‘CE’, što je kratica za europsku zajednicu, te sloga ‘ED’, što je oznaka za čistokrvni europski dizajn. Cee’d se odlično prodaje i na raznim usporednim testovima potvrđene su tvorničke tvrdnje o visokoj kvaliteti i odličnom dizajnu.
Stoga se može reći da ovo vozilo nikad nije bliže uzoru Golfu. Štoviše, mnogi ga s obzirom na cijenu i ponuđeno stavljaju i ispred legende... Da bi osigurala promociju branda, Kia je iskoristila Cee’d za agresivnu i atraktivnu marketinšku kampanju. Konkurente je u kompaktnoj klasi naime šokirala nikada dosada ponuđenim sedmogodišnjimjamstvom na novi model.
Obiteljska limuzina
Cee’d je kombi-limuzina sa 5 vrata i ima umjeren sportski dizajn, podređen u ovom slučaju obiteljskom prijevozu. Dizajneri su napravili smirene linije, ali u modernom dopadljivom obliku koji je potpuno drugačiji od dosadašnjeg dizajna. Cee’d pruža opuštenu i udobnu vožnju.
Električno upravljani servo volan omogućava lagano i precizno upravljanje. Audio kontrole su na upravljaču, a tu je i pregledan ekran s funkcijom putnog računala. Vozač i suvozač uživaju u više nego odličnom komforu. Premda putnici straga imaju znatno manje mjesta nego vozač i suvozač sprijeda, ipak im je na raspolaganju puno prostora za noge i glave.
Testirani Cee’d ima vrlo dobra vozna svojstva. Od dva dizelaša u ponudi, pokretao ga je manji i slabiji 1,6 litreni CRDi common-rail turbodizelaš sa 115 KS i okretnim momentom od 225 Nm. Motor je kultiviran i sasvim dobro odgovara obiteljskom karakteru Cee’d-a. Smetalo nas je što prije pokretanja, motor topao ili hladan, treba 5-6 sekundi čekati grijače da odrade svoj posao.
Motor ni u kojem slučaju nije sportaš jer za to postoji u ponudi snažnija verzija. Deklarirana ubrzanja i najveću brzinu razvija u praksi u potpunosti. Tijekom testiranja se prosječna potrošnja kretala uz iznadprosječno brzu vožnju od 6 do 7,2 l dizela. Više od deklariranog, ali s obzirom na prosječne brzine, još uvijek zadovoljavajuće. Umjerenijom se vožnjom potrošnja značajno smanjuje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMOTOR: četverocilindrični, turbodizelski, c-rail;
OBUJAM: 1582 ccm;
SNAGA: 115 KS;
OKRETNI MOMENT: 225 Nm;
DIMENZIJE: 4235 x 1790 x 1480 mm;
MJENJAČ: ručni, 5 brzina;
UBRZANJE (od 0 do 100 km/h): 11,5 s;
NAJVEĆA BRZINA: 188 km/h;
POTROŠNJA: 5,7/4,2/4,7 l na 100 km;
PRTLJAŽNIK: 340/1300 l;
CIJENA: 19.070 EURA
Osnovna verzija
Kia je najveći napredak napravila po pitanju voznih osobina. Sprijeda je ovjes tipa McPherson, dok je straga skupa verzija multi-linka. Time se Cee’d značajno približio europskim konkurentima. Zavoje savladava bez poteškoća i klasičnog podupravljanja. Jedino što imamo prigovoriti stražnjem ovjesu, događa se u situacijama kada prelaskom stražnjeg unutarnjeg kotača preko izbočine u kratkim i oštrim zavojima, cijeli automobil zapliva...
U svim drugim uvjetima na cesti ovjes je bio izuzetno miran i dovoljno precizan, te pružao odličan kompromis brze vožnje i visokog komfora putnika. Pri naglom kretanju s mjesta na skliskoj podlozi (pijesak, led...) Traction Control (sustav protiv proklizavanja) je počeo djelovati sa zadrškom od 1 do 1,5 sekunde.
Tijekom vožnje Traction control sustav u pravilu i nema potrebe za djelovanjem, jer motor kultivirano i kontrolirano oslobađa snagu. Stoga nema problema s proklizavanjem kotača, pa ni potrebom da TC sustav djeluje. Testirani primjerak Kia Cee’d 1.6 CRDi imao je bogat paket opreme ‘EX Europe’ koji spada u sam vrh Kijine ponude.
Uz automatski klima uređaj, el. podizače prozora, putno računalo, 6 zračnih jastuka, ABS/ESP i USB priključak, malo toga nedostaje... Da obećanja stručnjaka iz Kije glede sigurnosti nisu tek puko hvalisanje, potvrdila su i Euro NCAP testiranja. Na njima je Cee’d osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost putnika, 4 za zaštitu djece i 2 za pješake.
Tijekom vožnje će mnogi putnici pomisliti da sjede u nekom modelu japanskog ili europskog proizvođača, a ne korejskog. Kompaktni Korejac koji smo testirali ima cijenu 19.070 eura. To nije malo, ali predstavlja povoljnu ponudu s obzirom na ono što nudi.
Ako vam se testirani primjerak čini preskup, nema problema, za trećinu nižu cijenu, malo manje od 13.700 eura, dobijate osnovnu inačicu s benzinskim motorom. Smatramo da je Kia Cee’d logičan izbor ljubitelja jeftinih i kvalitetnih automobila. S njom dobijate skoro sve kao i kod razvikanijih marki, ali po povoljnijoj cijeni.
Obiteljski komfor
Dizajn unutrašnjosti je kvalitetan. Dominira crna plastika koja je oku i pod prstima ugodna. Instrument ploča je pregledna i moderna. Kožnati upravljač i mjenjač odlično leže u ruci, a komande tvorničkog radio/CD uređaja smještene su na upravljaču što olakšava rukovanje. Instrumenti su pregledni i osvijetljeni crvenkastim svjetlom. Bogat paket opreme EX Europe s vrha ponude dodatno doprinosi visokom komforu putnika.
Efikasan dizelaš
Common-rail 1.6 CRDi (115 KS) dizelaš ima oznaku VGT (varijabilni sustav turbo punjača). To u praksi znači da je tzv. ‘turbo rupa’ izbjegnuta i pri nižim okretajima. Najveći okretni moment od 225 Nm je u rasponu od 1900 do 2750 o/min, te osigurava vrlo dobru elastičnost.
Novi komentar