Koje sve probleme rade kruzeri?
Brodovi za krstarenje sve su veći i sve brojniji što za morske ekosustave nije sretna okolnost. Iako se ulažu određeni napori prema umanjenju negativnog utjecaja, ekološki otisak kruzera sve je veći...

Inozemni brodovi za kružna putovanja u hrvatskom Jadranu ostvarili su u 2024. u odnosu na 2023. porast putovanja za 13,9 posto i na njima je doputovalo 20,8 posto više putnika. Kruzeri su u Hrvatskoj, osim toga boravili i dulje.
Lani je u naše morske luke uplovilo 86 stranih kruzera koji su ostvarili 736 kružnih putovanja. Na brodovima je bilo milijun putnika koji su u Republici Hrvatskoj boravili 1690 dana. Najviše putovanja ostvareno je u rujnu (119), listopadu (115) te srpnju (113), što je ukupno 47,1 posto putovanja. U sva tri navedena mjeseca ostvaren je porast i putovanja i broja putnika u odnosu na iste mjesece 2023.
Od ukupno 736 kružnih putovanja stranih brodova, najviše ih je ostvareno u Dubrovačko-neretvanskoj (46,6 posto) i Splitsko-dalmatinskoj županiji (24,2 posto). Najviše posjeta stranih kruzera ostvarila je luka Dubrovnik (513 posjeta), slijede luke Split (331), Zadar (219), Hvar (118), Korčula (105), Šibenik (84) te Rovinj (75 posjeta).
Španjolske su luke 2024. postigle povijesnu prekretnicu primivši više od 12,8 milijuna putnika s brodova za krstarenje što predstavlja povećanje od 6,7 posto u usporedbi s 2023. Pristalo je 4700 brodova, čak 200 više nego godinu prije koja je bila rekordna s nešto više od 12 milijuna putnika.
Ukupni putnički promet u Španjolskoj 2024. godine, koji uključuje redovite linije i krstarenja, dosegao je 40,8 milijuna korisnika - 28 milijuna na redovnim linijama i 12,8 milijuna na kruzerima. Ova brojka predstavlja povećanje od četiri posto u usporedbi s 2023. Ukupni broj putnika na kruzerima u 2024. bio je najveći u luci Barcelone. Nakon nje slijede Balearski otoci, Las Palmas i Santa Cruz de Tenerife. Što se tiče broja kruzera, Barcelona je sa 791 brodom također prednjačila.
Nevladina organizacija Ecologistas en Acción smatra da je trenutni model gospodarskog i društvenog razvoja Španjolske neodrživ. Ističe kako iskorištava ekosustave, stvara značajnu nejednakost, potiče nepravednu raspodjelu bogatstva i dovodi do pretjerane ovisnosti o vanjskim čimbenicima. Organizacija zagovara mjere za očuvanje zaštićenih prirodnih područja i ograničavanje masovnog turizma.
Nespojjivi s pojmom zaštite okoliša
Rastuće emisije stakleničkih plinova i velika onečišćenja zraka ostaju najveći problemi industrije krstarenja. Godišnja ljestvica, predstavljena krajem lipnja 2024. od strane ekološke udruge NABU, ponovno dokazuje da su promjene potrebne. Međutim, nazire se nada.
Skupina organizatora kružnih putovanja postavila je "neodgovorne" klimatske ciljeve koji nisu u skladu s planom njemačke vlade o klimatskoj neutralnosti do 2045. godine, upozorava NABU.
Njemačka unija za očuvanje prirode i okoliša otkrila je kako osam od 12 anketiranih kompanija planira postići klimatsku neutralnost do 2050. Istraživanje je obuhvatilo ekološke i klimatske mjere, upotrebu mazuta, napajanje strujom s obale, filtere za čestice čađe i katalizatore koji smanjuju emisije dušikovih oksida. Anketni upitnici poslani su 14 tvrtki, dvije se nisu odazvale.
Najbolje rezultate u zaštiti klime i okoliša postigli su, prema odgovorima u anketi, norveški operateri Hurtigruten, Havila i Hurtigruten Expeditions. Struja je u Norveškoj jeftinija i proizvodi se uglavnom u hidroelektranama, a propisi su stroži, pojašnjava šef za prometnu politiku u NABU-u, Soenke Diesener.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar