« Život
objavljeno prije 13 godina i 8 mjeseci
NIJE ŠALA

Kineski tinejdžer prodao svoj bubreg za iPad 2

Mladi je Kinez bio toliko očajan u namjeri da kupi Appleov najnoviji tablet da je odlučio prodati bubreg kako bi ga mogao priuštiti

Fotografija vijesti
Više o

Kina

,

trgovina organima

,

iPad

Sedamnaestogodišnjak kojemu je objavljeno samo prezime, Zheng, priznao je svojoj majci da je prodao svoj bubreg nakon što je na Internetu vidio oglas koji nudi novac svakome tko postane donor organa.

„Želio sam kupiti iPad 2, ali nisam imao novaca" - rekao je dječak u razgovoru za televizijsku kuću Shenzen TV. Nakon inicijalnog kontakta i kratkih dogovora, dječak je otputovao u provinciju Hunan, sjeverno od grada Chenzhou gdje su mu kirurzi u bolnici odstranili bubreg i nakon 3 je dana otpušten iz bolnice. Za doniranje bubrega sveukupno je dobio 22.000 kineskih juana, što je nešto manje od 3.500 američkih dolara.

Trgovina organima iznimno je česta praksa u Kini, usprkos naporima kineske vlade da joj stanu na kraj. Prošle je godine japanska televizija u svojoj reportaži o ilegalnom tržištu organa u Kini izvijestila da „transplantacijski turisti" prosječno plaćaju 50.000 funti za nove bubrege.

Prema služenim statistikama, više od milijun ljudi u Kini treba transplantaciju svake godine, ali manje od 10.000 njih doista i dobije organe. Takva situacija nažalost daje ogroman vjetar u leđa razvoju crnog tržišta koje gotovo preko noći obogaćuje „brokere", liječnike i korumpirane državne dužnosnike.

Po povratku kući dječak je razvio post-operativne komplikacije i jednostavno nije mogao sakriti od majke što je učinio.

„Kad se vratio, nosio je laptop i novi tablet" - rekla je njegova majka novinarima televizijske kuće i pritom pokazala veliki crveni ožiljak na mjestu gdje je njezinom sinu uklonjen bubreg.

„Željela sam znati otkuda mu novci za te stvari i priznao mi je da je prodao jedan od svojih bubrega".

Majka je odvela sina nazad u Chenzhou i prijavila cijeli slučaj policiji, ali se agentima s kojima je dječak bio u kontaktu do tada već izgubio svaki trag. Bolnica u kojoj je obavljena operacija priznala je da je upravljanje svojim odjelom urologije dala u najam privatnom poduzetniku i zanijekala ikakvu vezu sa operacijom.

Ovaj je slučaj poslužio kao povod za žestoku raspravu na različitim internetskim forumima i grupama za diskusiju i često ga se navodilo kao ekstremni primjer podivljalog kineskoga materijalizma.

Appleovi proizvodi poput iPhonea i iPada iznimno su popularni u Kini, gdje se na njih gleda kao na statusne simbole, posebice među mlađom populacijom.

„Nema sumnje da je sustav pravih vrijednosti među kineskim tinejdžerima u ozbiljnom padu. To je svakako nešto o čemu svi moramo dobro razmisliti"

05.06.2011. 12:48:17
Novi komentar
nužno
nužno