« Kazalište
objavljeno prije 14 godina i 4 mjeseca
AKCIJE

Kazališni program Operacije: grad 2010

Pogon Jedinstvo poligon je kazališnih izvedbi trupa iz Hrvatske, Francuske i Njemačke

Kazališni program Operacije:grad 2010
Kazališni program Operacije:grad 2010 (Operacija:grad 2010)
Više o

Oliver Frljić

,

zagreb-info

,

psihološki eksperimenti

,

MK-ULTRA

,

sadizam

,

Purina

Kazališni program Operacije:grad 2010 uključuje nekoliko raznovrsnih izvedbenih projekata. Nova predstva Olivera Frljića, „Povijest gledanja", za radnu je definiciju uzela specifičnu performativnost čina gledanja i prošireno polje izvedbe koja se konstituira kroz izvođačku, ali i gledateljsku izvedbu gledanja.

Njemačka umjetnička skupina Ligna u dva će navrata izvesti predstavu „The New Man", u kojoj nema glumaca niti pozornice, a glavnu ulogu igraju posjetitelji koji slušaju radio dramu. U Jedinstvu će nastupiti i cirkuska umjetnička kompanija MY!LAIKA iz Francuske koja će izvesti predstavu „Popcorn machine", kao i domaća Radna skupina s predstavom „Mi vidimo u mraku".

O projektima:

Studio za suvremeni ples i dance_lab collective, autor Oliver Frljić: Povijest gledanja

Izvedba: ponedjeljak, 27.09., 21 sat, Pogon Jedinstvo

Povijest gledanja je započela od praznog pojma koji je uzela za svoj naslov. Što bi bila povijest gledanja? Koji tip događajnosti i koja izvedbena situacija su potrebne da bi se nešto kvalificiralo / klasificiralo kao dio povijesti gledanja? Je li povijest gledanja potrebno gledati iz same te povijesti, iz situacije koja je već obuhvaćena ovim pojmom ili je potrebno naći neku metapoziciju? Na koji način ples kao izvedbena i praksa gledanja proizvodi, a na koji način ukida ovu povijest?

Povijest gledanja je za radnu definiciju uzela specifičnu performativnost čina gledanja i prošireno polje izvedbe koja se konstituira kroz izvođačku, ali i gledateljsku izvedbu gledanja. Umjesto klasične situacije u plesu u kojoj se gledanje uzima kao uvjet izvedbenosti, povijest gledanja se unutar plesa konstituira upravo kroz izvedbenost gledanja, naglašenu bispekatakularnost u kojem uži pojam izvedbe "gleda" i gleda svoju proširenu mogućnost. Međutim, iz takve naglašene bispektakularnosti izvedba klizi u aspektakularnost i razvija svoje aformativne potencijale. Izvedbi se ukida mogućnost da se u činu predstavi kao plesna izvedba. Perceptivni lom, činjenica da gledatelj vlastiti čin gledanja ne može izvesti i verificirati unutar normiranih izvedbenih uvjeta, otvara prostor zagledanosti u (ne)mogućnosti vlastite izvedbe gledanja. "Povijest gledanja" se događa u prostoru u kojem gledatelj ne može gledanjem i objektifikacijom gledanog izvesti vlastitu subjektivizaciju.

Odnosi moći koji se u povijest uvijek upisuju kroz interpretaciju događaja koji su u nju ušli, ali još više kroz kriterije na koje povijest uključuje / isključuje, prisutni su i u povijesti gledanja. Ako u postfordističkom krajoliku upravo gledanje i viđenost dobivaju najveću ekonomsku vrijednost, onda vidljivost gledanja gledanja i kreiranje adekvatne mu izvedbene situacije postaje ključno.

Autor: Oliver Frljić; su-autori i izvođači: Bosiljka Vujović Mažuran, Ana Mrak, Petra Hrašćanec Herceg, Branko Banković, Aleksandar Čavlek , Danko Stjepanović i Oliver Frljić

VAŽNA NAPOMENA: ZBOG OGRANIČENOG BROJA ULAZNICA, MOLIMO VAS DA ISTE UNAPRIJED REZERVIRATE I TO NA E-MAIL pr@operacijagrad.info!

LIGNA: The New Man. Four Excersises in Utopian Movements

Raspored izvedbi: utorak i srijeda, 28. i 29.09., 20 sati, Pogon Jedinstvo
Ulaz: 40 kuna

The New Man je predstava bez glumaca i bez pozornice. U njoj se ne može vidjeti ništa osim aktivnosti posjetitelja koji slušaju radio dramu. Drama se bavi estetskim pozicijama četvorice različitih autora: Brechtov Lehrstueck u kojem geste, društvene pozicije i tako društvo u cjelini stupaju u igru; Bewegungschoere, zborovi pokreta u kojima same kolektivne vibracije disperziraju moć plesača Rudolfa von Labana; Meyerholdove biome...haničke vježbe pomoću kojih glumci obnavljaju svoje tijelo i tako oblikuju novu vrstu subjektiviteta; i Charlie Chaplinova spoticanja preko svih tih utopijskih vizija i njihovih obećanja. Drama predlaže geste i pokrete prema tim različitim nacrtima novog čovjeka. Ali publika ne sluša iste stvari u isto vrijeme. Posjetitelji su razdvojeni u četiri grupe. Svaka grupa najprije sluša jednu od tih pozicija, nakon čega se program mijenja, a njihova uloga se premješta u drugu grupu. Svi posjetitelji tako igraju istu ulogu četiri puta, ali svaki put po drugim pravilima. Na taj su način oni istovremeno i glumci i gledatelji. The New Man zahtjeva da se geste i pokret proizvode kao javna, kolektivna pitanja. The New Man je predstava u trećem licu koja iskorištava iterabilnost (ponovljivost) geste te tako nanovo promišlja estetske paradigme Brechtova Lehrstuecka. Nada da bi se u igri mogle pridružiti sve društvene institucije, koje su u trenutnim okolnostima raštrkane, održava se na životu u disperziji između različitih pozicija predstave/igre.

Grupu LIGNA su 1997. osnovali umjetnici Ole Frahm, Michael Hueners i Torsten Michaelsen. U svim svojim radovima LIGNA se prema svojoj publici odnosi kao prema kolektivu proizvođača. U tim privremenim udruženjima moguće je proizvesti nepredvidive, neupravljive efekte koji osporavaju regulaciju prostora. Jedan od njihovih modela korištenja medija, Radio Ballet, slušatelje uvodi u koreografiju isključenih i zabranjenih gesti u nekad javnim, sad kontroliranim prostorima. LIGNA je svoje radove izvodila na mnogim festivalima i u različitim prostorima, među kojima ističemo Kampnagel u Hamburgu, HAU u Berlinu i X-Moradia u São Paulou.

VAŽNA NAPOMENA: ZBOG OGRANIČENOG BROJA ULAZNICA, MOLIMO VAS DA ISTE UNAPRIJED REZERVIRATE I TO NA E-MAIL pr@operacijagrad.info!

Radna skupina: Mi vidimo u mraku

Izvedba: ponedjeljak, 27.09., 20 sati, Pogon Jedinstvo

Jato riba boraca za slobodu odlučilo je da više nema što raditi u oceanima planete Zemlje. Dugo su već plovili tim vodama, proticali  pravocrtno, oštrokutno i kružno slanim putevima. Uspostavljeni mehanizmi radili su kao podmazani. Pomoć je trebalo pružiti drugdje. Polagano usmjeravajući svoje misli ka budućim pobjedama došli su do zaključka što im je činiti. To jest, kuda im je poći. Stanovnici slanih obitavališta, žitelji morskih voda bili su im zahvalni na svemu što su za njih učinili i ma da su razumjeli zašto moraju otići, obuzela ih je tuga kao privučena magnetom.

Prezentacija rada u procesu koji se razvija kroz suradnju radne skupine/umjetnika i posjetioca, te se na taj način formira u interkativnu izvedbu.

Radna skupina su: Ivana Vratarić, Nina Sakić, Karolina Šuša, Ivana Rončević

Cirkorama - My!Laika (FR): Popcorn Machine

Izvedba: četvrtak, 30.09. 20 sati, Pogon Jedinstvo

„Traži se cirkus..." , u organizaciji udruge Cirkorama, predstavlja „Popcorn Machine", 40 minutni uradak cirkuske umjetničke kompanije "MY!LAIKA" iz Francuske. Shvaćena kao vizualna antologija, ova predstava kao da istražuje krhku udaljenost stvari i njihovih senzacija. Dok zvuk električne gitare zastranjuje uz glazbu šivaće mašine, tonovi piana prate bol preobražaja onog koji razmatra sam rub ograničenja. Apsurdna budućnost u koegzistenciji s nepoznatom prošlošću i industrijski ventilator koji miluje vulkan kokica; vizualna dijalektika koja grebe oko, udara slušni bubnjić i napuhuje nosnice gledatelja. Smijeh, pljesak, adrenalin za glumce i publiku, ono je što My!Laika smatra cirkusom.

Predstava je nagrađena od strane Jeunes Talents Cirque 2010.

Izvode: Philine Dahlmann, Salvatore Frasca, Eva Ordonez Benedetto

Projekt „Traži se cirkus..." pokušaj je realizacije prostora - „pozornice" namijenjene kontinuiranom programu predstava i performansa domaćih i inozemnih suvremenih cirkuskih umjetnika.

27.09.2010. 07:41:03
Novi komentar
nužno
nužno