Kakav profil na Facebooku, takav radnik na poslu
Sve više poslodavaca traži podatke o potencijalnim radnicima i na društvenim mrežama. Što vaš profil govori o vama kao radniku?
Želite li saznati kakav će radnik biti osoba koja vam se javila za neki posao? Pogledajte joj profil na Facebooku, preproučuju znanstvenici sa Sveučilišta Northen Illinois, Sveučilišta Evansville i Sveučilišta Auburn.
Istraživači su angažirali stručnjake za ljudske resurse i dali im da pregledaju više desetaka profila ispitanika te ih ocijene s obzirom na pet tzv. glavnih karakternih osobina (otvorenost, savjesnost, ekstraverzija, ugodnost i neuroticizam).
Šest mjeseci kasnije istraživači su usporedili ocjene o radu koje su donijeli šefovi ispitanika s procjenama stručnjaka temeljenim na Facebook profilima i zaključili kako postoji snažna korelacija među njima.
Iako bi mnogi nakon ovoga mogli pojuriti i „počistiti" svoje profile od svakog neželjenog sadržaja, to ne mora nužno biti pametna taktika. Naime, suprotno uvriježenom mišljenju, slika na kojoj se zabavljate u dobrom društvu ne mora vam nužno smanjivati šanse da dobijete neki posao.
„Samo zbog toga što negdje držite bocu pive u ruci i družite se s prijateljima ne mora uopće negativno utjecati na vašu zapošljivost, dok s druge strane slika kako ležite u nekom jarku okupani vlastitom bljuvotinom zasigurno hoće", tvrdi Don Kluemper, voditelj studije.
Nimalo začuđujuće, slike i tekstovi o putovanju govore da ste osoba otvorena za nova iskustva, dok veliki broj prijatelja uglavnom nagoviješta da ste ekstrovertirani.
Ovi se rezultati naslanjaju na raniju studiju, koja je pokazala kako je Facebook profil bolji indikator uspjeha na fakultetu od testa inteligencije.
Unatoč svemu, znanstvenici upozoravaju kako Facebook profil nipošto ne bi trebao biti glavni način na koji poslodavac ocjenjuje potencijalnog zaposlenika, budući da definitivna povezanost još uvijek ipak nije dokazana.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Što je previše, previše je! "Znanstvenicima" koji provode ovakve nebulozne studije trebalo bi oduzimati titule, iako je pitanje jesu li one uopće provedene, jer danas postoje razna izmišljena istraživanja koja kolaju internetom. Uglavnom ova fama oko Facebooka prelazi svaku mjeru, a valjda je svakom razboritom jasno da postoji i život izvan te društvene mreže, kao i da ju 99% ljudi koristi za uljepšavanje slike o sebi, odnosno prikazivanje savršenog sebe, pa je i svako zaključivanje o osobama na temelju toga besmisleno.
Novi komentar