« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina i 2 mjeseca
PLINSKE INSTALACIJE MOGU UZROKOVATI I PROBLEME...

Jamstveni rok se gubi zbog neovlaštene ugradnje plina

Najčvršći u svojim stavovima kada je u pitanju zabrana ugradnje plina su premium brandovi poput Mercedesa, BMW-a i Audija

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Jakov Prkić/CROPIX)
Više o

autoplin

,

ugradnja plina

,

plinske instalacije

Tijekom 2007. je na hrvatskim prometnicama prometovalo oko 45 tisuća osobnih vozila s legalno ugrađenim plinskim  instalacijama, a kalkulira se s podatkom o još barem 20 tisuća automobila koji voze bez potrebnih atesta i s plinskim instalacijama ugrađenim na crno.

S obzirom da cijene naftnih derivata iz tjedna u tjedan idu prema gore i opasno se približavaju granici od 10 kuna po litri, sve je više vozača koji razmišljaju o ugradnji plinskih instalacija. Međutim, u svemu tome bitno je kako na sve to gledaju proizvođači, ovlašteni uvoznici i dileri.

Ne preporučuju ugradnju

Uglavnom, može se zaključiti kako postoji dio proizvođača koji ne preporučuju, a niti dozvoljavaju, bez obzira radi li se o ovlaštenom servisu ili radu na crno, ugradnju plinskih instalacija. Svako ugrađivanje plina, bez obzira na trajanje jamstvenog roka, isključuje pravo popravka motora na trošak proizvođača.

Druga, puno veća grupa je automobilskih brandova koji dopuštaju ugradnju plina u osobna vozila, ali samo u ovlaštenim servisima ili njihovoj mreži. U slučaju kvara u jamstvenom roku, on se otklanja o trošku proizvođača, dok oni koji plin ugrade na crno, odnosno kod neovlaštenog servisera, gube prava iz jamstva. Naravno, radi se o motoru i ostalim dijelovima automobila koji dolaze u doticaj s plinom čije su instalacije ugrađenje neovlašteno.

Nema dijelova

Najčvršći u svojim stavovima kada je u pitanju zabrana ugradnje plina su premium brandovi poput Mercedesa, BMW-a i Audija. Kod automobila tih proizvođača mogućnosti ugradnje plinskih instalacija nema, niti se mogu naručiti dijelovi. Svako ugrađivanje plina u spomenute automobile rezultira gubitkom jamstva na motor i dijelove vezane uz plinsku instalaciju.

Njima uz bok svrstavaju se još Toyota, Citroen, te Peugeot koji ne preporučaju ugradnju plinskih instalacija. Kao i kod automobila iz premium klase, konačni rezultat je isti, a to je gubitak jamstva na motor i sustave kroz koje prolazi plin.

U skupinu onih proizvođača koji dopuštaju ugradnju plinskih inastalacija, ali samo pod njihovom paskom ili u ovlaštenim servisima su: Fiat, Mitsubishi, Renault, Suzuki, Škoda, Volkswagen, Opel, Chverolet, Hyundai...

Istodobno, vrlo je zanimljiv, ali i indikativan podatak da se plin ugrađuje primjerice u Grande Punto s benzinskim turbo motorom od 120 KS, te u Fiatov model Lineu koji je obiteljski automobil s velikim prtljažnikom.

Besplatna ugradnja

Interesantno je da Mitsubishi stiže na hrvatsko tržište s pojedinim modelima kao što su Colt, Lancer i Outlander, čiji su motori već pripremljeni za ugradnju plina. Plin se ugrađuje u Mitsubishijevim centrima ili ovlaštenim servisima zbog toga što Japanci nemaju veliku ponudu dizelaša, dok su im benzinci jači i rastrošniji.

Njima uz bok ide SEAT koji nudi nove automobile uz opciju besplatne ugradnje plinskih instalacija.

Tko dopušta, a tko neALFA ROMEO
Nitko nikad nije ni tražio ugradnju plina u Alfu ili Lanciu. Alfisti zaziru i od mirisa dizela, a na plin i ne pomišljaju. Ipak, ako netko odluči, može ugraditi plinsku instalaciju u ovlaštenom servisu (osim u modele s JTS motorima s izravnim ubrizgavanjem), a jamstvo se gubi ako je ugradnja obavljena na crno.

BMW
Bavarski proizvođač ne dopušta mogućnost ugradnje plina u njihove modele s benzinskim motorima. Ne mogu se niti naručiti dijelovi za plinsku instalaciju. Ako netko ipak ugradi plin, gubi pravo na dvogodišnje jamstvo ili neograničen broj kilometara na motor.

CITROEN
U Citroenu su izričiti – plin ne ugrađujemo. Jednostavno, proizvođač ne preporučava uporabu plina. Naravno, ako se to uradi gubi se jamstvo na motor i elektroniku vezanu za agregat i ubrizgavanje. Međutim, na mehaniku ostaje garancija od dvije godine ili neograničen broj kilometara.

FIAT
U Fiatove modele se ugrađuju plinske instalacije, ali isključivo u ovlaštenom servisu ili unutar same mreže. Jamstvo od dvije godine ili na neograničeni broj kilometara u tom razdoblju ne vrijedi za dijelove koji su u uskoj vezi s plinom.

MITSUBISHI
Colt, Lancer i Outlander s benzinskim agregatima već su tvornički pripremljeni za ugradnju plinskih instalacija. Ugradnja se obavlja u Mitsubishijevim centrima ili ovlaštenim servisima, a protivnom gubi se trogodišnja garancija na motor ili 100.000 km. Inače, ova japanska tvrtka daje trogodišnje jamstvo ili 100.000 kilometara za plinsku instalaciju.

OPEL
Da bi Opelovom vozilu ostala dvogodišnja tvornička garancija, plinska instalacija se može ugraditi jedino u ovlaštenom servisu s tim da automobil mora biti potpuno nov. Isto se tako plin može ugraditi i u automobil star do 6 mjeseci ili do prijeđenih 10 tisuća kilometara (jedan parametar isključuje drugi). Ako vlasnik ugradi plin na svoju ruku gubi jamstvena prava od dvije godine. Ista stvar je i za marku Chevrolet s tim da je jamstvo 3 godine.

MERCEDES
Euroline nema u ponudi automobile opremljene plinskom instalacijom, kao ni dodatnu ovlaštenu ugradnju. Kupac ugradnjom plina gubi jamstvo na motor koje traje dvije godine.

RENAULT
Jamstvo kod automobila s ugrađenim plinom se priznaje samo ako je to obavljeno u ovlaštenom servisu ili u Renaultovoj koncesiji. Uglavnom, plin se ugrađuje kod modela s jačim benzincima, ali je to uglavnom rijetkost. Uobičajeno jamstvo od dvije godine gubi kod ugradnje u neovlaštenom servisu.

SEAT
Seat je već i prije imao prodajne akcije u kojima je nudio modele s besplatnom ugradnjom plina. Dvogodišnje jamstvo pada u vodu ako se ugradnja plinskih instalacija obavi u neovlaštenom servisu.

SUZUKI
Suzuki također dozvoljava ugradnju plina u Swift, SX4, Grand Vitaru i Jimnya, ali u svojim servisima. U protivnom se na motor gubi trogodišnja garancija ili na 100.000 km. Međutim, jamstvo ostaje za dijelove koji nisu vezani za plinsku instalaciju.

ŠKODA
U Marjan autu saznajemo da Škoda također priznaje ugradnju plina, ali samo u ovlaštenim servisima ili na nivou mreže. Čak se dobiva i jamstvo od dvije godine na plinske instalacije tvrtke Landi Renzo. Ako se ugrađuje ‘na divlje’, jamstvo na motor i sve dijelove bitne za plin se gubi.

TOYOTA
Najjači japanski proizvođač automobila ne dopušta ugradnju plina. Eventualnom ugradnjom plinskih instalacija gubi se trogodišnje jamstvo ili na 100.000 prijeđenih kilometara. Naravno, to se ne odnosi na dijelove koji ne dolaze u kontakt s plinom.

Piše: Piše: Zdravko Juričko
27.05.2008. 14:13:57
Novi komentar
nužno
nužno