« Kultura
objavljeno prije 3 mjeseca i 10 dana
IZLOŽBE

Izložba Umjetnik kod Meštrovića - Enca Kovačević

27. veljače se otvara izložba umjetnice Ence Kovačević, koja će se moći razgledati do 10. travnja 2020 u Atelijeru Meštrovič u Mletačkoj

Enca Kovačević
Enca Kovačević (Arhiva)
Više o

izložba

,

Enca Kovačević

,

Atelijer Meštrović

U Atelijeru Meštrović u Zagrebu, 27. veljače se otvara izložba umjetnice Ence Kovačević, koja će se moći razgledati do 10. travnja 2020.

Slikarica Enca Kovačević rođena je 15. listopada 1953. godine u Splitu, u obitelji otočnih korijena. Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti, u rodnom gradu upisuje studij slikarstva na Pedagoškoj akademiji, u klasi profesora Ante Kaštelančića, gdje je diplomirala 1976. godine. U članstvo Hrvatskog društva likovnih umjetnika primljena je 1980. godine.
Potraga za vlastitim likovnim izrazom ubrzo je dovodi do vrlo individualizirane palete i specifične lirske figuracije s elementima apstrakcije. Slikarica najčešće koristi ulje na drvenoj podlozi, a krajolici, podmorje, žene u dalmatinskim nošnjama i aktovi njezini su glavni motivi.
U novijim radovima koncentrira se na studije nagog ženskog tijela, a tehniku kitovanja drvene podloge na koju potom nanosi boju kistovima i češljevima, razvija do razine koja doseže impresivan odnos reljefne podloge i vrlo fine gradacije pastelne palete. (Vesna Bulić Baketić)

Putenost i izmjene impostacije, dijalozi više figura, fokusiranje samo na segmente ženskog tijela, poput grudi ili trbuha, čime se upućuje na seksualnost i plodnost - sve su to elementi njezine definicije ženskog principa koje ne počiva na ideji dualizma stvaranja i razaranja, nego isključivo na kreaciji kao prapočelu koje prethodi destrukciji. (Marin Ivanović)

Rafinirani tonski intimizam i nepatvoreni izričaj suosjećajnosti spram žene i njezine faktične tjelesnosti, likovni su mikrosvijet Encina slikarstva. Njezini aktovi, bilo da su sklupčani u bolu ili čeznutljivu zazivanju erosa, bilo da su usredotočeni na okrepljujuća torza ili čvrstinu bedara, ne samo da ocrtavaju duh i tijelo istinske žene, osiguravateljice života pro futuro, nego i zrcale autoričino psihološko i emotivno stanje tijekom kreativnog čina. (Biserka Rauter Plančić)

26.02.2020. 10:01:00
Novi komentar
nužno
nužno