Izgubljeni klasik američke neovisne produkcije u MM Centru
The Whole Shootin' Match crno-bijela je balada, klasični primjerak regionalne kinematografije, koji je nakon kratkoročne distribucije krajem 70-ih gotovo 20 godina bio izgubljen
Američki autor Eagle Pennell (1952-2002), pravima imenom Glenn Irwin Pinnell, u široj je javnosti gotovo nepoznat, međutim, upravo je on autor filmova koji su udarili kamen temeljac današnjoj američkoj nezavisnoj kinematografiji.
Bez formalnog filmskog obrazovanja, Pennell 1977. snima kratkometražni Hell of a Note, svojevrsnu preteču svom najvažnijem i najzapaženijem filmu, The Whole Shootin' Match, smatran izgubljenim klasikom američke nezavisne kinematografije, a kojeg4. veljače prikazujemo u MM centru s početkom u 19.30 sati. Ulaz je besplatan, a više informacija potražite na www.sczg.unizg.hr i na www.facebook.com/kratkeslike/
Ova crno-bijela tragikomična balada o dvojici sanjara (Lou Perryman i Sony Carl Davis) s margine društva koji se na brzinu pokušavaju obogatiti, pravi je primjerak američke regionalne kinematografije koja je cvala krajem 70-ih i početkom 80-ih izvan velikih filmskih studija, a koju obilježava opozicija zabavljačkoj industriji i duboka uronjenost u lokalni kontekst. Ocrtavajući karaktere svojih likova i njihovu borbu na putu do bogatstva (uzgajali su vjeverice, žabe, išli u potragu za blagom), Pennellov film prenosi i duh Teksasa s kraja 70-ih.
Glavni junaci filma The Whole Shootin' Match, ali i njegovih ostalih filmova, ljudi su koji pokušavaju promijeniti svijet oko sebe. To im, naravno, ne uspijeva, a sentimentalnost, jednostavnost i šarm doprinose stvaranju sjajnih tragikomičnih filmova koji su mahom snimljeni bez budžeta i sa 16 mm kamerom.
The Whole Shootin' Match se smatra pretečom američke nezavisne kinematografije, ne samo zato što se u ovom filmu najbolje ocrtavaju obilježja regionalne kinematografije iz kojeg se američki „indie" film razvio, već i zato što je Robert Redford nakon gledanja upravo ovog filma odlučio osnovati Sundance Institut i Sundance festival, koji su imali i imaju važnu ulogu u slojevitom razvoju američkog nezavisnog filma.
Mitologija gubitnika i nesigurnost u osobni mitos glavna su obilježja The Whole Shootin' Matcha, ali i Pennollovog cjelokupnog, premda nevelikog, filmskog stvaralaštva, kao i privatnog života, što je dovelo do propadanja obećavajuće filmske karijere i prerane smrti 2002.
Nakon kratkoročne distribucije krajem 70-ih, film The Whole Shootin' Match je više od 20 godina bio izgubljen, za Pennella se znalo samo u uskim američkim filmskim krugovima, sve dok nije pronađena jedna kopija u Njemačkoj i film je 2006. restauriran, a Pennell počeo dobivati zasluženo priznanje.
Film je na rasporedu u 19:30 u MM centru, u okviru programa Kratke slike koji pozornost posvećuje inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja. Program se održava svakog četvrtka i specijaliziran je za kratki, umjetnički, eksperimentalni film te uz filmske projekcije, jednaku važnost pridaje filmskoj teoriji te razgovorima s autorima i filmskim stručnjacima.
Novi komentar