« Život
objavljeno prije 5 godina i 8 mjeseci
HMMM... :)

Influenceri - prodavači magle ili ozbiljni poslovnjaci?

U poslovnome jeziku nazivom influencer u engleskome se jeziku označuje osoba ili skupina osoba koji mogu utjecati na poslovne odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza

Život influencera čini se prilično zgodnim :)
Život influencera čini se prilično zgodnim :) (Arhiva)
Više o

društvene mreže

,

influenceri

,

digitalni influenceri

Influenceri su najnovija vrsta poduzetnika na internetu, a dobar dio ljudi ne može se odlučiti jesu li oni prodavači magle ili ozbiljni poslovnjaci?

Društvene mreže razvile su se do te mjere da su postale ozbiljan i unosan posao, pa tako influenceri na njima razvijaju svoja poslovna carstva, postaju celebritiji i svjetske poznate ličnosti, a stručnjaci predviđaju da će se taj fenomen nastaviti i u budućnosti jer ljudi vjeruju drugim online korisnicima, osjećaju bliskost na društvenim medijima i zato im vjeruju.

Riječ influencer u engleskome jeziku označuje općenito osobu ili skupinu osoba koja ima kakav utjecaj. U poslovnome jeziku nazivom influencer u engleskome se jeziku označuje osoba ili skupina osoba koji mogu utjecati na poslovne odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i djelovanje ima veću težinu nego mišljenje ili djelovanje njihovih kolega ili usporedivih skupina.

No, za razliku od slavnih lica, influenceri su često osobe poput svih nas. Nisu slavne zbog uloga u filmovima, sportskim uspjesima ili slično, već kreiraju određeni sadržaj s kojim se poistovjećujemo.  Za razliku od poznatih zvijezda, influenceri na društvenim platformama čine se puno bližima, dostupnijima, u bliskijem odnosu s korisnicima. Može ih se lajkati, njihove fotografije se mogu komentirati, a često se od njih dobije i odgovor.

Danas influencerom zovemo svakog pojedinca ili korisnika koji je eksponiran u digitalnom okruženju - putem zajednice na društvenim medijima i blogovima - i zbog toga što okupljaju veliki broj korisnika na svojim platformama, doseg koji njihova poruka može ostvariti (a i popularnost) postaje jako privlačna marketingašima. Danas osobe koje imaju veliku zajednicu na društvenim medijima dobivaju marketinške ugovore i postaju brend ambasadori.

Forbes: 84 posto oglašivača planira barem jednu kampanju s influencerima

Tvrtke znaju da se radi o osobama koje imaju utjecaj na određenu ciljnu grupu i da uživaju njezino povjerenje i to koriste kako bi usmjerili potrošačke navike. Ne moraju se posebno truditi da dođu do potrošača i ciljne grupe, već angažiraju 'influencera' s kojim dobiju njegove followere ili

Forbes tako piše da je jedna anketa pokazala da čak 84 posto oglašivača planira barem jednu marketinšku kampanju s influencerima tijekom sljedećih 12 mjeseci.

Prema istraživanjima čiji su rezultati objavljeni na platformi za influencere Grin Influencer Marketing Software, 94 posto marketinških stručnjaka koji koriste influencere za marketing smatraju ih učinkovitim.

Čak 30 posto potrošača sklonije je kupiti neki proizvod na temelju preporuke influencera koji nije celebrity, dok je samo tri posto potrošača navelo da je kupilo proizvod na temelju preporuke influencera celebrityja, navodi Grin.

Također, navode i da je studija pokazala da kompanije zarađuju oko 44 kune na jednu uloženu kunu u influencer marketing.

Prostitutke, hodajuće reklame, influencerska mafija - moralne, pravne i novčane nedoumice

Neki stručnjaci pak smatraju da se influenceri prostituiraju jer za mišljenje koje zastupaju u svojim blogovima, postovima i videima dobivaju novac, navode brendove koje koriste ili oblače, no rijetko se radi o proizvodima koje su sami kupili. 

Nerijetko njihove objave nisu označene kao reklama, iako bi to prema zakonskim propisima trebale biti. A kako bi se prikrila činjenica da se radi o reklami, pojedini influenceri se služe lažnim tvrdnjama poput toga da im je taj 'sveti gral' od proizvoda preporučila prijateljica.

Brendovi koriste sivo tržište i izbjegavaju plaćanje oglašivačkog poreza. Svoje proizvode "poklanjaju" influencerima, pa ih potom šalju na putovanja, a ovi ih vješto reklamiraju bez očite reklame.

Neki ekonomski analitičari idu toliko daleko da smatraju kako se na zaradi oko Instagrama i YouTubea zapravo pere nevjerojatna količina novca, pa koriste izraz "influencerska mafija". 

 

Što vi mislite?

03.09.2018. 11:02:00
Novi komentar
nužno
nužno