« Biznis
objavljeno prije 14 godina i 5 mjeseci
ISTRAŽIVANJE

Hrvati vole pakiranja koja mogu reciklirati

Potrošači žele reciklirati, ali nisu spremni platiti više za proizvode s ekološkim pakiranjima

recikliranje
recikliranje (Shutterstock)
Više o

GfK

,

Ambalaža

,

recikliranje

,

plastika

Hrvatski potrošači imaju razvijenu svijest o potrebi ekološkog pakiranja proizvoda, ali kada to traži i nešto višu cijenu za proizvod zbog materijala pakiranja tada naglo opada zanimanje za pakiranje u ambalažu koja čuva okoliš, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske.

Tako se 94 posto ispitanika slaže s tvrdnjom da proizvodi, prvenstveno hrana, moraju biti pakirani tako da se materijal pakiranja može reciklirati, ali tek 57 posto njih je i spremno platiti nešto višu cijenu samo da je proizvod pakiran u ambalažu koja čuva okoliš.

>>Reciklirajte svoje stare mobitele!

Nešto višu cijenu proizvoda zbog eko-pakiranja ne slaže se pak platiti 38 posto ispitanika, a iz GfK kao zanimljivost navode da je odbijanje plaćanja više cijene više zastupljeno kod mlađih potrošača (do 34 godine) i kreće se u rasponu od 45 do 57 posto.

Istraživanje je provedeno u srpnju osobnom anketom u kućanstvu na reprezentativnom uzorku od tisuću građana Hrvatske starijih od 15 godina, a pokazuje i da se deklarativno većina potrošača slaže da su papir i karton znatno prihvatljivijim materijal za pakiranje od plastike.

Tako se 91 posto ispitanika slaže s tvrdnjom da su papir i karton znatno prihvatljiviji od plastike, a samo njih 10 posto smatra da je plastika podoban materijal za pakiranje. Istraživanje je pokazalo i da će 70 posto ispitanika odbiti, ako postoji alternativa, kupiti proizvod stavljen u nepotrebno veliku ambalažu.

>>Reciklaža u vlastitom dvorištu - što sve možete učiniti?

Ipak, nešto više od četvrtine (26 posto) nije ih spremna odbiti kupnju proizvoda pakiranih u pretjerano veliku ambalažu, a takva je ambalaža, napominju iz GfK, dosta čest slučaj, odnosno praksa na hrvatskom tržištu.

Navode pritom i kako u Njemačkoj primjerice dvije trećine potrošača odbija kupnju proizvoda u prevelikoj ambalaži. Dobiveni podaci pokazuju da svijest o ekološki prihvatljivoj ambalaži postoji, ali ju treba uspješno pretočiti u stvarnost, potaknuti proizvođače da i o tom elementu proizvoda ozbiljno razmisle i djeluju u ekološkom smjeru, zaključuju u GfK Hrvatske.(hina/metro-portal)

16.08.2010. 18:47:00
Novi komentar
nužno
nužno