« Ekosfera
objavljeno prije 14 godina i 6 mjeseci
TANKAJTE ZELENO

Gorivo za automobile mogli bismo dobivati iz WC-a

BioBug - volkswagenova buba prerađena po viziji tvrtke GENeco koju pokreće metan iz ljudskog izmeta mogao bi preoblikovati budućnost alternativnih goriva

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (GENeco)
Više o

Biogorivo

,

dizel

,

nafta

,

benzin

,

energenti

,

ženska košarkaška reprezentacija

,

rođeni 27. lipnja

,

Denis Bašić

,

povijest glazbe

Prema najnovijim trendovima u energetici i alternativnim izvorima pokretačke snage, naročito u kontekstu automobilizma, električna energija postaje sve popularnija. Barem kako trenutno stvari stoje.  Međutim, kako javlja kanadski Metro, struju bi s prvog mjesta moglo srušiti biogorivo. Ali ne bilo kakvo. U Velikoj Britaniji se ovoga mjeseca pokazalo da je moguće pokretati automobil na gorivo koje je proizvedeno iz ni manje ni više već ljudskog izmeta. Tvrtka GENeco, sa sjedištem u Bristolu, koja je pronašla način da iz ljudskih fekalija napravi pogonsko gorivo za automobil, napominje da se donedavno ova vrsta metanskog „biogoriva" smatrala nedovoljno čistom da bi se mogla primijeniti za pokretanje automobilskih motora.

>> Odustaje se od biogoriva

>> Riješen problem biogoriva

Ali GENeco je pronašla način da stvar upali (uz malu pomoć mikroba - bakterije u anaerobnoj okolini proizvode metan; iz njega se zatim izdvaja ugljični dioksid kako bi se povećala ekološka učinkovitost) pa sad tvrdi kako je u posjedu najkvalitetnijeg goriva za automobile koje će u skoroj budućnosti biti iznimno isplativo. Tvrtka GENeco je, preciznije rečeno, razvila prototip volkswagenove Bube koju pokreće metan dobiven iz organskog otpada i, vjerovali ili ne, zaista iz ljudskog izmeta. Bilo kako bilo, ovakva inicijativa je, ako ništa drugo, dobar podsjetnik da motori s unutarnjim izgaranjem mogu koristiti različite vrste goriva i plinova od kojih mnogih ima jako puno i koji su prije svega ekološki čisti.

Evo nekoliko primjera:

Čisti petrodizel

Suvremeni turbo-dizelski motori koji koriste novi dizel dobiven frakcijskom destilacijom sirove nafte na temperaturi između 200 i 350 stupnjeva Celzijevih pod atmosferskim tlakom  mogu biti i do 30 posto učinkovitiji u usporedbi s ostalim motorima. Gorivo je čišće, ali zahtijeva kompleksniji pogonsko-motorni sustav i strukturu.

Biodizel

Dizel se može proizvesti iz životinjskim masti ili biljnog ulja, To je gorivo koje najbolje miriši i ne sadrži sumpor tako da je najčišće od svih. Međutim, nedostatak mu je to što je energetski manje moćno od petrodizela. S druge strane, problem je i u izvorima (životinje, biljke, obradive površine, već dobro poznat problem). Trenutno se vrše istraživanja o tome može li se dobivati iz morskih alga.

Sintetički dizel

Prirodni plin, metanol ili ugljen mogli bi se pretvoriti u dizel. No je li to zaista potrebno? Sjeverna Amerika, na primjer, obiluje u sva tri elementa, ali od toga što bi iz njih pravila dizel nema nikakve ekološke prednosti.

Etanol

Kad se etanol (iz kukuruza) pomiješa s benzinom u omjeru 85:15, dobijamo gorivo označeno E85. Vrlo je moćno i čisto samo po sebi. Ali kad se uzme u obzir postupak njegove proizvodnje, u ekološkom smislu sve pada u vodu. Isplativije je i u čišće izrađivati etanol iz šećerne trske ili alga pa čak i nekih trava te otpadnog materijala. Nažalost, trenutno se samo priča o tome kako bi to bilo bolje, a malo se toga zaista radi.

Piše: Michael Goetz/Metro Canada, Metro portal
11.08.2010. 19:21:00
Novi komentar
nužno
nužno