« Ekosfera
objavljeno prije 14 godina i 4 mjeseca
MARKETINŠKA OBMANA

Flaširana voda ili voda iz slavine - što je bolje?

POGLEDAJTE VIDEO - Kada pokušavate koristiti manje stvari, susrećete se s problemom da vam se ponekad čini kako vam te stvari doista i trebaju

Većina flaširane vode samo je filtrirana voda iz slavine
Većina flaširane vode samo je filtrirana voda iz slavine (Shutterstock)
Više o

ekologija

,

flaširana voda

,

plastične boce

,

moamer

Što ćete napraviti ako živite u gradu poput Clevelanda i trebate čašu vode? Hoćete li riskirati s gradskom vodom iz slavine? Ili ćete posegnuti za bocom vode iz netaknutih prašuma otoka Fiji? Robna marka vode Fiji smatrala je da je odgovor na to pitanje očit i tako su pristupili i promotivnoj kampanji. Ispostavilo se da je to bio jedan od najglupljih poteza u povijesti oglašavanja. Jer gradu Clevelandu nije se svidjelo biti predmetom sprdnje tvrtke Fiji, pa su proveli testiranja i pogodite što su otkrili? Testiranja su pokazala da je čaša Fiji vode slabije kvalitete, lošijeg okusa od vode iz slavine u Clevelandu, i košta tisuću puta više.

Ovo se često događa kada se uspoređuje flaširana voda, s vodom iz slavine. Je li čišća? Nekad da, nekad ne. Na mnoge načine, flaširana voda manje je kontrolirana od vode iz slavine. Je li ukusnija? U testovima uspoređivanja okusa provedenih širom SAD-a, ljudi su redovito davali prednost vodi iz slavine, a ne flaširanoj vodi.

>> Voda iz plastičnih boca opasna je za zdravlje

Proizvođaći flaširane vode tvrde kako samo zadovoljavaju potražnju na tržištu. Ali tko traži proizvod koji je manje održiv, lošijeg okusa, puno skuplji, osobito za nešto što imate gotovo besplatno u svojoj kuhinji? Flaširana voda košta oko 2000 puta više od vode iz slavine. Možete li zamisliti da plaćate 2000 puta veću cijenu ičeg drugog? Jeste li za sendvič od 50,000 kuna? A ipak, samo u SAD-u se svakog tjedna kupuje preko pola milijuna boca vode. To je dovoljno da se Zemaljska kugla okruži pet puta odbačenim bocama. Kako je do toga došlo?

Sve je to posljedica tržišnog gospodarstva i jednog od njegovih osnovnih pokretača poznatog kao "proizvedena potražnja". Ako tvrtke žele rasti, moraju prodavati sve više i više. U 1970-tima, veliki proizvođači bezalkoholnih pića zabrinuli su se jer su im predviđanja rasta počela opadati. Čovjek ne može popiti beskrajnu količinu soka. Osim toga, ljudi će početi shvaćati da gazirani sokovi nisu baš zdravi i vratit će se - vodi iz slavine. Ti su proizvođači došli na novu ideju i uveli bizaran proizvod kojem su se ljudi smijali kao prolaznom šminkerskom trendu.

Kako dakle potaknuti ljude da počnu kupovati takav nepotreban proizvod? Jednostavno! Samo trebate "proizvesti potražnju". Kako se to radi? Zamislite da vodite tvrtku flaširane vode. S obzirom kako ljudi ne hrle da potroše svoj teško zarađeni novac na vaš nepotreban proizvod, stvorite im osjećaj straha i nesigurnosti ako ga nemaju. Upravo je to napravila industrija flaširane vode. Jedan od prvih marketinških poteza bio je uplašiti ljude oko kvalitete vode iz slavine raznim kampanjama i reklamama. Zatim sakrijete svoj proizvod iza prizora čiste fantazije, poput prizora planinskih potoka i netaknute prirode.

No pogodite otkud zapravo dolazi trećina flaširane vode u SAD-u? Iz slavine! "Aquafina" kompanije Pepsi i "Dasani" Coca Cole samo su neki od mnogih brendova koji nisu ništa drugo nego filtrirana voda iz slavine. Ali laž o netaknutoj prirodi ide mnogo dalje. U nedavnoj Nestle-ovoj reklami preko cijele stranice časopisa pisalo je: flaširana voda najodgovorniji je potrošački proizvod spram okoliša. Zapravo zagađuju okoliš u cijelom procesu proizvodnje plastičnih boca. Od nafte koja se korisit za proizvodnju, pa do gomile odlagališta.

07.10.2010. 06:52:00
Novi komentar
nužno
nužno