Festival svjetskog kazališta od večeras u HNK
Ove godine festival će ugostiti tri iznimno atraktivne predstave velikih europskih i svjetskih redatelja, usprkos tome što je proračun festivala smanjen za dodatnih 20 posto
Festival svjetskog kazališta (FSK), koji počinje večeras u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, donosi tri produkcije koje redateljski potpisuju velika europska i svjetska kazališna imena.
Milo Rau, Alessandro Serra i Thomas Ostermeier trojica su redatelja čiji su projekti odabrani kao reprezentativni primjeri suvremenog europskog teatra.
Intendantica HNK-a i suvoditeljca FSK-a Dubravka Vrgoč istaknula je kako je festival krenuo 2003. godine u prvome redu kao mjesto informiranja domaće publike o onome što se događa u Europi i svijetu u vrijeme kada je hrvatska scena bila još uvijek prilično izolirana, ali i kao mjesto usporedbe i vlastitog pozicioniranja u europskom i svjetskom teatru.
Ove godine festival će ugostiti tri iznimno atraktivne predstave velikih europskih i svjetskih redatelja, usprkos tome što je proračun festivala smanjen za dodatnih 20 posto.
Prva predstava 16. FSK-a, u programu 15. i 16. rujna, bit će Pet lakih komada (Five Easy Pieces), u kojoj redatelj Milo Rau na pozornicu postavlja priču o životu belgijskog ubojice djece Marca Dutrouxa. Riječ je o jednom od najznačajnijih europskih redatelja u zadnjem desetljeću čiju meteorsku karijeru karakterizira to što je on najznačajniji predstavnik dokumentarnog teatra. Sve su njegove predstave bazirane na stvarnim povijesnim, aktualnim, životnim pričama koje onda stavlja u kazališni kontekst. Dakle, nije riječ o suhom dokumentarizmu koji samo taksativno pregledava vrijeme, nego ih u jednom fikcionalnom laboratoriju pretvara u veliko i značajno kazalište.
Pet lakih komada predstava je koja je postala zaštitni znak Mila Raua, a njegova je posebnost to što uključuje djecu i tinejdžere u dobi od osam do 13 godina koji utjelovljuju sve uloge u priči o najvećem belgijskom zločincu, koja će hrvatskoj publici pokazati koje su sve mogućnosti današnjeg kazališta, do koje su granice mladi izvođači superiorni glumci u umjetničkom, izvedbenom i emotivnom smislu.
Predstava Macbettu je na programu je 21. rujna. Shakespeareov Macbeth na sardinijskome dijalektu u režiji Alessandra Serre i produkciji Sardegna Teatra, postavljen je u maniri elizabetanskog kazališta, tako da glumačku postavu čine samo muškarci. Predstavu je Talijanska udruga kritičara proglasila najboljom talijanskom predstavom 2017. Serra je ideju za projekt pronašao u regiji Barbariga na Sardiniji fotografirajući karneval, gdje je pronašao brojne analogije između Shakespearova remek-djela i sardinijskih karnevalskih maski.
Posljednja predstava ovogodišnjeg Festivala je Richard III. Predstava je u programu 28. i 29. rujna, a riječ je o novom viđenju jednog od najranijih Shakespearovih djela u kojemu se redatelj ne ograničava samo na demonizaciju psihotičnog masovnog ubojice, već nudi portret moćne društvene elite rastrgane unutarnjim nemirima, iz kojih se pojavljuje izopačeni diktator.
Ulaznice za sve izvedbe su dostupne na blagajni Hrvatskog narodnog kazališta i na web stranicama HNK u Zagrebu
Novi komentar