« Hi-tech
objavljeno prije 7 godina i 11 mjeseci
FAKE NEWS

Facebook smislio nov način filtriranja lažnih vijesti

Lažne vijesti odigrale su bitnu ulogu tijekom američkih predsjedničkih izbora u studenom prošle godine i sad se svi bore protiv njih

Kako će Facebook paziti što objavljuje
Kako će Facebook paziti što objavljuje (Arhiva)
Više o

Facebook

,

lažne vijesti

,

filtriranje

Facebook koristi 1,7 milijardi ljudi svakog mjeseca i svi oni mogu vidjeti nemali broj oglasa svih vrsta, u svakom trenutku. Od onih za dostavu hrane do lažnih vijesti. I upravo su te lažne vijesti problematične, upravo su one razlog zašto se Facebook našao na udaru kritika proteklih mjeseci.

Jer, te lažne vijesti odigrale su bitnu ulogu tijekom američkih predsjedničkih izbora u studenom prošle godine. U brojkama, a prikupio ih je Craig Silverman s BuzzFeeda, samo na Facebooku je od kolovoza do izbora 8. studenoga 20 najpopularnijih lažnih vijesti ukupno imalo 8,71 milijun podjela dok su one prave vijesti imale 7,37 milijuna podjela. Dakle, 1,34 milijuna manje od lažnih!

Ne treba u tome umanjiti krivnju Facebooka jer lažna vijest ima vijek trajanja od maksimalno 72 sata prije no što se otkrije, ali Facebook ih nije uklonio, iako je morao. I tu leži njihova odgovornost, moraju shvatiti da nije sve u klikovima, posjeti i zadržavanju na stranici već da moraju kao društvena mreža biti i društveno odgovorniji...

Čini se i da jest jer napravili su novi način filtriranja lažnih vijest. Imaju nove "signale" koji im se odašilju ako je određena Facebook stranica namijenjena za prikupljanje "lajkova", podjela i komentara te širenje spama. Kad naiđemo na te signale, promatramo jesu li postavljene objave na datoj stranici autentične ili nisu.

"Primjerice, ako neku objavu mnogi korisnici postave da im se ne prikazuje, to nam daje signal da nešto nije u redu pa promatramo što se događa. Ako neka stranica prikupi u malom periodu veći broj korisnika, nju također provjerimo", stoji u priopćenju Facebooka.

Također, sve ono što je "trending", a tiče se objavljenih medijskih natpisa, imat će i poseban naslov koji je određeni medij postavio, tako da se zna o kome je riječ. Odnosno, da se zna tko je autor. Uz to, Facebook odsad više prostora posvećuje provjeri jedne informacije na više strana, kako bi imali bolji uvid u to o čemu je riječ, piše ICTbussines.info

03.02.2017. 14:01:00
Novi komentar
nužno
nužno