« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina i 1 mjesec
FINANCIJSKA INJEKCIJA

Facebook po novom vrijedi 50 milijardi - što će učiniti s novcem?

Nakon što je Facebook prikupio nove astronomske svote novca postavlja se pitanje što će Zuckerberg učiniti sa svojom "bebom"

Zuckerberg
Zuckerberg (Getty Images)
Više o

Facebook

,

Mark Zuckerberg

Godina za Marka Zuckerberga nije mogla započeti bolje - svijetom je odjeknula vijest da je Facebook dobio novu financijsku injekciju od gotovo 500 milijuna dolara čime se ukupna vrijednost društvene mreže popela na vrtoglavih 50 milijardi dolara.

Američka investicijska banka Goldman Sachs s prvim danima 2011. u Facebook je odlučila uložiti 450 milijuna, dok je od ruskog poduzeća Mail.ru stiglo dodatnih 50 milijuna, piše New York Times. Rusi su Zuckerbergovu stranicu još prošle godine uložili pola milijardi dolara.

Facebook je tako po vrijednosti pretekao eBay, Yahoo i Time Warder te ušao na popis 100 najbogatijih poduzeća svijeta. Za usporedbu, tržišna vrijednost Google se danas procjenjuje na 142 milijardi dolara.

Postavlja se pitanje što će Zuckerberg učiniti s dodatnim novcem. New York Times nagađa da se poduzeće priprema za izlazak na burzu koji bi trebao uslijediti 2012. Međutim, analitičari vjeruju da će Zuckerberg prvo isplatiti nekoliko investitora i zaposlenika koji imaju udjele u kompaniji, a ostatak uložiti u daljnji razvoj.

Nagađa se da Facebook od Oraclea namjerava kupiti kampus Sun Microsystems u kalifornijskom Menlo Parku. Prostor je vrlo skup, ali bi Facebooku dao nužno potreban prostor za rast. Također, Zuckerberg će novcem pokušati privući novu kvalitetnu radnu snagu. Trenutno zapošljava između 1500 i 2000 ljudi što je premalo s obzirom na vrijednost kompanije i broj korisnika koje opslužuje. Ukoliko se doista odluči na zapošljavanje, Zuckerberg će prvo vrbovati Googleove ljude i tako pojačati konkurenciju između internetskih divova.

Stručnjaci se slažu da daljnje akcije Facebooka moraju biti usmjerena na otvaranje novih tržišta jer će samo novi korisnici osigurati novi razvoj. Iz tog razloga nije isključeno ni da će se Facebook okrenuti novim granama, otvoriti neke nove platforme koje će npr. konkurirati AdWordsu ili čak proizvesti vlastite mobilne uređaje. 

03.01.2011. 16:51:00
Novi komentar
nužno
nužno