Čuvajte se internetskih prijevara temeljenih na smrti Osame bin Ladena
„Osama bin Laden dead" je danas, prema Google Trendsu, najčešće upisivana rečenica u pretraživač u SAD-u
Internetski „kriminalci" i prevaranti bili su brzi u iskorištavanju medijske groznice izazvane ubojstvom Osame bin Ladena. Upravo će vijest o njegovoj smrti biti jedna od najznačajnijih ove godine, ali i najpopularnijih u smislu čitanosti. Samo nekoliko sati nakon objave spomenute vijesti, na stranicama optimiziranim da se pojavljuju među najpopularnijim rezultatima u internetskim pretragama otkriven je malware, a nešto slično pronađeno je i na stranicama Facebooka.
Pretraga fotografija i sadržaja koji su etiketirani kao video posebno su problematični jer ljude u biti najviše privlači vizualni prikaz vijesti o smrti teroriste broj 1. Tako je na najmanje dvije domene otkriven lažni antivirusni rogueware nazvan „Best Antivirus 2011" nakon upisivanja rečenice „Osama bin Laden body" u tražilice za fotografije, piše na blogu Kaspersky Laba.
Na jednoj španjolskoj internetskoj stranici se pak prikazivala fotografija bin Ladena nakon njegova ubojstva koju je pratio tekst i poveznicom za video. Međutim, kada se klikne na prozor Flash Playera prikaže se poruka u kojoj se traži nadogradnja plug-ina media playera kako bi se video mogao pogledati, piše Zscaler u blogu. Umjesto nadogradnje korisnik dobiva adware alat, takozvani hotbar, ali nazvan „XvidSetup.exe." Međutim, prevaranti nisu glupi; oni znaju koje su teme najpopularnije na internetu. „Osama bin Laden dead" je, prema Google Trendsu, najčešće upisivana rečenica danas u SAD-u.
Ni Facebook nije pošteđen; spam poruke su brzo počele cirkulirati: „Sweet! FREE Subway To Celebrate Osamas Death - 56 Left HURRY!" kao i „2 Southwest Plane Tickets for Free - 56 Left Hurry", a u porukama se i nalazila poveznica na kratki URL, piše Kaspersky Lab.
Kada se klikne na tu poveznicu od korisnika se traži da objavi poruku kako bi dobio još više informacija o ponudi (u prvoj se radi o besplatnom sendviču u drugoj o zrakoplovnim kartama). Objavljivanjem poruka prijevara se širi, a korisnik se prebacuje na drugu stranicu. Cilj prijevare je da korisnik posjeti što više stranica na kojima će eventualno ostaviti svoj e-mail i navodno dobiti novac za svakog novog korisnika kojeg dovedete i natjera da klikne poveznicu. Naravno, budite pametni i nemojte nasjesti na to.
Pružatelj sigurnosnih usluga Imperva čak je pronašao i upute kako isplanirati prijevaru na Facebooku i učiniti da postane jako popularna - mi nećemo prenositi detalje već ćemo samo spomenuti kako se prevarante novajlije savjetuje da iskoriste do maksimuma vijest o bin Ladenovoj smrti. Stručnjaci iz Imperve su otkrili još jednu prijevaru temeljenu na 'lajkanju' kao na Facebooku na jednom španjolskom blogu. Morate biti oprezni. Posjećujte samo provjerene stranice respektabilnih medijskih kuća. Neka vaš antivirusni softver bude uvijek nadograđen. A sve reklame s Facebooka koje zvuče predobro da bi bile istine vjerojatno i nisu istinite.
Novi komentar