« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 9 mjeseci
HAK

Boljom prevencijom i edukacijom do manje poginulih u prometu

Prometne nesreće vodeći su uzrok smrti mladih ljudi u zemljama u razvoju.

(Zvonimir Barišin/CROPIX)
Više o

MUP

,

stradali u prometu

,

prometne nesreće

,

FIA

,

cestovni promet

,

hrvatski autoklub

,

HAK

,

Ivo Bikić

,

Svjetska automobilistička federacija

,

Sinan Alispahić

,

Josip Mataja

Hrvatski autoklub (HAK) organizirao je danas stručni skup o odgovornosti koja spašava živote te većoj sigurnosti pješaka, bicikilista, vozača mopeda i motocikala na kojem je istaknuta potreba što bolje edukacije i prevencije sudionika u prometu kako bi se smanjio broj žrtava u prometnim nesrećama.

Otvorivši skup, predsjednik HAK-a Ivo Bikić je rekao da u svijetu u promentim nesrećama na godinu pogine oko milijun i 300 tisuća ljudi, što je više od 300 na dan. Svjetska automobilistička federacija (FIA), u suradnji s nacionalnim autoklubovima, UN-om i drugim organizacijama, pokrenula je projekt pod nazivom "Desetljeće sigurnosti", od 2010. do 2020., kojemu je svrha prepoloviti broj poginulih u prometnim nesrećama.

Već sada prometne nesreće ubijaju više ljudi u zemljama u razvoju nego malarija, tuberkuloza ili virus HIV-a i sida, te su vodeći razlog smrti mladih ljudi u dobi od deset do 24 godine, dodao je Bikić. Istaknuo je da je u Hrvatskoj prošle godine poginulo više od 650 osoba, dodajući da su policija i udruge vozača i motorista mnogo učinile na preventivnom djelovanju.

Voditelj službe za vozače u HAK-u Sinan Alispahić rekao je da je od 1990., kada je poginulo 1.360 osoba, do prošle godine, kada su poginule 664 osobe, prepolovljen broj poginulih u prometu, no, dodao je još ima mogućnosti za poboljšanje. Naglasio da pješaci i motociklisti te mopedisti čine oko 40 posto poginulih u prometu te da je većina poginulih starija od 25 godina. Ističući potrebu njihova prometnog osvješćivanja, Alispahić je pokazao primjere poštovanja i nepoštovanja prometnih propisa koji izravno utječu na sigurnost pješaka i motorista. Kad je riječ o djeci, rekao je da najčešće stradavaju u vozilima roditelja i istaknuo kako je potrebno "apelirati na roditelje kako bi se što odgovornije odnosili prema sigurnosti djece u vozilima i u prometu uopće".

Tako je pokazao fotoprimjere na kojima roditelji s djecom pretrčavaju prometnicu s tri traka iako je u blizini označeni pješački prijelaz, a naveo je i slučajeve u kojima se mala djeca voze u automobilu na prednjem sjedalu, u kojima nisu vezana i sl. Pozvao je roditelje da osobnim primjerom upozore djecu na odgovorno ponašanje u prometu.

Josip Mataja iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa MUP-a iznio je podatak da je ove godine dosad poginulo 150 osoba, što je 51 osoba manje nego u istom razdoblju lani. Napomenuo je da se MUP zauzima za preventivne akcije među vozačima iako će i dalje nastaviti represivne akcije. Pješaci, ali i biciklisti, motoristi i mopedisti vrlo su nedisplinirane skupine sudionika u prometu i često krše prometne propise, rekao je Mataja i istaknuo da se MUP "često osjeća usamljenim" kad je riječ o provedbi mjera sigurnosti u prometu, te da je to područje briga šireg društva.

Na stručnom skupu gostovali su i mnogi prometni stručnjaci, gosti iz MUP-a i Ministarstva zdravstva, udruga vozača i motociklista te autoškola. (hina/metro-portal)

07.05.2009. 13:40:55
Novi komentar
nužno
nužno