Automobili na vodik unose revoluciju u industriju
POGLEDAJTE GALERIJU: Riversimple cars započela je pilot projekt automobila na vodik uz vrlo specifičan model poslovanja koji je ekonomski isplativ i ekološki prihvatljiv
Jedna omanja tvrtka planira uvesti revoluciju u načine na koje koristimo automobile. Ona je naime stvorila maleni automobil kojega pokreće vodik, ali je istovremeno razvila i jedinstveni poslovni model koji motornu industriju može učiniti održivom i ekološki prihvatljivijom.
U tvrtci Riversimple cars stav je vrlo jasan glede automobilske industrije - ako im se ne možeš pridružiti, pobijedi ih. Drugim riječima, u igri s velikim automobilskim imenima teško je biti konkurentan. Zato su u Riversimpleu odlučili izraditi nešto što će industriju okrenuti naglavačke. Tako je nastao automobil na vodik dometa 380 kilometara i maksimalne brzine 80 kilometara na sat. No nije samo vozilo to što oduševljava - u pitanju je genijalnost čitavog poslovnog modela tvrtke.
Hugo Spowers, nekadašnji profesionalni vozač utrka, shvatio je još tijekom studija da jedini način za preoblikovanje auto-industrije u nešto održivo podrazumijeva kretanje ispočetka: „Prepreke nisu bile tehničke prirode već su imale veze s ljudima, politikom, i biznisom", kazao je Spowers. „Mi mislimo da smo puno bliži komercijalnoj isplativosti automobila na gorivo od bilo koje druge tvrtke na svijetu. Dizajnirali smo vozilo da ga pokreću gorive ćelije pa nam je bilo potrebno manje snage; s druge strane dizajnirali i smo i model poslovanja koji odgovara prodaji automobila kakve proizvodimo i koji će imati dug vijek trajanja. Istovremeno, na ruku na ide i to što državna politika lagano prisiljava na smanjenje potrošnje izvora i sredstava", dodaje Spowers.
O kakvom se modelu zapravo radi? Automobili su namijenjeni 'lokalnoj' uporabi, a moći će se unajmljivati u samo za određena područja u kojima se nalazi po jedna postaja za punjenje. To znači da se automobili iz Riversimplea ne zahtijevaju masovnu infrastrukturu za punjenje. Velik je broj ljudi kojima automobil treba samo unutar radijusa od 40-ak kilometara, a naš automobil prelazi 380 kilometara - dakle, jednim punjenjem takvi ljudi se mogu voziti tjedan dana.
Tvrtka će se dio po dio širiti sve dok ne izgradi mrežu nacionalnih razmjera kada planira lansirati na tržište i međugradski automobil. Vozači Riversimpleovih automobila neće posjedovati te automobile već će ih unajmljivati za mjesečnu naknadu koja uključuje gorivo - to je dosta slično mjesečnoj pretplati kod operatera mobilne telefonije. Tvrtka ima cilj automobilima osigurati dug i ekološki prihvatljiv radni vijek.
Spowers je skeptičan po pitanju stavova unutar automobilske industrije prema vodiku. Čitava strategija za vodik u Europi i Kaliforniji prema njegovom mišljenju uopće nema komercijalni karakter. „Razlog zbog kojeg pilot projekt provodimo u Ujedinjenom Kraljevstvu nije to zato što živimo tu već zato što se ovdje ništa ne događa pa je puno jednostavnije implementirati našu tržišnu strategiju - u ostatku Europe ne bismo imali šanse za uspjeh", kaže Spowers.
Riversimple postavlja nove standarde (upravo zato je njihova tehnologija otvorenog tipa) kombinirane s ambicijama o izgradnji i proširenju infrastrukture i samog tržišta. Plan je do 2012. izraditi 50 do 60 vozila, a Spowers kže da će ubrzo moći s trake izbacivati i do 2.000 komada. Javnost (i konkurencija) ih počinje shvaćati ozbiljno.
Tvrtku podupire Porsche i Grad Leicester koji je potpisao ugovor o sudjelovanju u pilot projektu i koji planira isto i za sljedeći projekt. Pored svega toga, na dizajnu radi i Chris Reitz, gklavni 'krivac' za novi Fiat 500. „Sve dok 1 posto tržišta voli ono što radimo - što je puno više nego što možemo zadovoljiti - uopće nije važno ako preostalih 99 posto nije briga", zaključuje Spowers.
Više informacija pronađite ovdje - Riversimple.com
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar