« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 14 godina i 1 mjesec
JEDNOSTAVNO SAVRŠENO

Automobili na vodik unose revoluciju u industriju

POGLEDAJTE GALERIJU: Riversimple cars započela je pilot projekt automobila na vodik uz vrlo specifičan model poslovanja koji je ekonomski isplativ i ekološki prihvatljiv

Riversimple revolucija
Riversimple revolucija (Riversimple.com/MWN)
Više o

automobili

,

vodik

,

riversimple cars

Jedna omanja tvrtka planira uvesti revoluciju u načine na koje koristimo automobile. Ona je naime stvorila maleni automobil kojega pokreće vodik, ali je istovremeno razvila i jedinstveni poslovni model koji motornu industriju može učiniti održivom i ekološki prihvatljivijom.

U tvrtci Riversimple cars stav je vrlo jasan glede automobilske industrije - ako im se ne možeš pridružiti, pobijedi ih. Drugim riječima, u igri s velikim automobilskim imenima teško je biti konkurentan. Zato su u Riversimpleu odlučili izraditi nešto što će industriju okrenuti naglavačke. Tako je nastao automobil na vodik dometa 380 kilometara i maksimalne brzine 80 kilometara na sat. No nije samo vozilo to što oduševljava - u pitanju je genijalnost čitavog poslovnog modela tvrtke.

Hugo Spowers, nekadašnji profesionalni vozač utrka, shvatio je još tijekom studija da jedini način za preoblikovanje auto-industrije u nešto održivo podrazumijeva kretanje ispočetka: „Prepreke nisu bile tehničke prirode već su imale veze s ljudima, politikom, i biznisom", kazao je Spowers. „Mi mislimo  da smo puno bliži komercijalnoj isplativosti automobila na gorivo od bilo koje druge tvrtke na svijetu. Dizajnirali smo vozilo da ga pokreću gorive ćelije pa nam je bilo potrebno manje snage; s druge strane dizajnirali i smo i model poslovanja koji odgovara prodaji automobila kakve proizvodimo i koji će imati dug vijek trajanja. Istovremeno, na ruku na ide i to što državna politika lagano prisiljava na smanjenje potrošnje izvora i sredstava", dodaje Spowers.

O kakvom se modelu zapravo radi? Automobili su namijenjeni 'lokalnoj' uporabi, a moći će se unajmljivati u samo za određena područja u kojima se nalazi po jedna postaja za punjenje. To znači da se automobili iz Riversimplea ne zahtijevaju masovnu infrastrukturu za punjenje. Velik je broj ljudi kojima automobil treba samo unutar radijusa od 40-ak kilometara, a naš automobil prelazi 380 kilometara - dakle, jednim punjenjem takvi ljudi se mogu voziti tjedan dana.

Tvrtka će se dio po dio širiti sve dok ne izgradi mrežu nacionalnih razmjera kada planira lansirati na tržište i međugradski automobil. Vozači Riversimpleovih automobila neće posjedovati te automobile već će ih unajmljivati za mjesečnu naknadu koja uključuje gorivo - to je dosta slično mjesečnoj pretplati kod operatera mobilne telefonije. Tvrtka ima cilj automobilima osigurati dug i ekološki prihvatljiv radni vijek.

Spowers je skeptičan po pitanju stavova unutar automobilske industrije prema vodiku. Čitava strategija za vodik u Europi i Kaliforniji prema njegovom mišljenju uopće nema komercijalni karakter. „Razlog zbog kojeg pilot projekt provodimo u Ujedinjenom Kraljevstvu nije to zato što živimo tu već zato što se ovdje ništa ne događa pa je puno jednostavnije implementirati našu tržišnu strategiju - u ostatku Europe ne bismo imali šanse za uspjeh", kaže Spowers.

Riversimple postavlja nove standarde (upravo zato je njihova tehnologija otvorenog tipa) kombinirane s ambicijama o izgradnji i proširenju infrastrukture i samog tržišta. Plan je do 2012. izraditi 50 do 60 vozila, a Spowers kže da će ubrzo moći s trake izbacivati i do 2.000 komada. Javnost (i konkurencija) ih počinje shvaćati ozbiljno.

Tvrtku podupire Porsche i Grad Leicester koji je potpisao ugovor o sudjelovanju u pilot projektu i koji planira isto i za sljedeći projekt. Pored svega toga, na dizajnu radi i Chris Reitz, gklavni 'krivac' za novi Fiat 500. „Sve dok 1 posto tržišta voli ono što radimo - što je puno više nego što možemo zadovoljiti - uopće nije važno ako preostalih 99 posto nije briga", zaključuje Spowers.

Više informacija pronađite ovdje - Riversimple.com

Piše: Emma E. Forrest/MWN
17.12.2010. 23:06:00
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    ZaradiOnline
    18.12.2010. 00:12
    a fora i izgledaju
  2. avatar
    Liburn
    19.12.2010. 11:55
    Izvinite, ali to je dezinformacija, donekle. Radi se o tome da vodik nije izvor energije, vec je on samo nositelj, odnosno medij. Da bi se dobila energija, potrebno je npr. prvo rastaviti vodu na vodik i kisik. Za to je potrebno utrositi elektricnu energiju za koju je opet potrebno utrositi energiju. Isplativost i ekoloska prihvatljivost se povecava upotrebom obnovljivih izvora energije, hidro i nuklearne energije, a smanjuje upotrebom fosilnih goriva (nafta), ugljena, itd. Na kraju se gorivim celijama ponovo stvara energija i voda kao nusprodukt. Pri svakoj pretvorbi energije (elektricna -> vodik, kisik -> elektricna) nepovratno se gubi odredjeni dio energije, tako da je dobivena energija uvijek manja od ulozene. Za razliku od motora sa unutarnjim izgaranjem gdje je ulozena energija za dobivanje nafte (crpljenje, transport) uvijek manja od dobivene energije. Zbog toga, i zbog toga sto elektricna vozila potrebuju nove izvore energije jer danasnji nisu dostatni, odnosno dostatni su za industriju i kucanstva, biti ce potrebna nova ulaganja u proizvodnju elektricne energije, tako da elektricna vozila i vozila na gorive celije nece tako brzo zazivjeti. Buducnost jesu u svakom slucaju, ali tek nakon sto dobijemo fuzijske elektrane, obnovljivi izvori energije nece biti dostatni za kompletan prelazak na nove, zapravo vec stare tehnologije. Elektricna su vozila postojala jos tamo krajem 19-tog stoljeca.
  3. avatar
    vjekoslav
    29.07.2012. 07:05
    nije točno jednom uloženo s dodatkom hho tehnologije i kompresora za punjenje te solarni prenosivih agregata nema više lobijima davanja
  4. avatar
    vjekoslav
    29.07.2012. 07:19
    pogledajte metansku instalaciju samo vodik je statičan te zahtjeva neonizirajuće metale u italiji postoji kućno punjenje i prodaju te komresore iz gradske mreže sad zamislite da iz vode umjesto kućne mreže putem solarne energije punite svoj auto koja je prednost i često vam trube da će te uštedjeti ako vozite na lpg s razlikom u cijeni nakon pređenih 10000km ali kod uloženog auta na vodik s tehnologijom za punjenje solarnim sutavima nema više davanja nefinacirate lobije za ratove te pogledajte iz drveta gastifikaciju ma bolje je vući i prikolicu s peći nego financirati zlo te naftne tehnike ali staviti na prikolicu solarnu tehnologiju i komresor za punjenje i hho generator bi bila dobra stvar obići svijet bez danjih ulaganja jer smo i vodeni svijet
Novi komentar
nužno
nužno