« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 13 godina i 10 mjeseci
SMART SCREEN

Automobili dobivaju sve veće digitalne ekrane

Iako su sofisticirani upravljačko-informacijski ekrani bili odlika luksuznih vozila, danas je sve veći broj pristupačnijih automobila koji uvode 'touchscreen' tehnologiju

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (MWN)
Više o

automobili

,

Kapetan Amerika

,

plakati s medevedevim

,

podmornica Jialong

,

duboki zaron

,

monovision

,

monovision korekcija

Iz dana u dan sve više se navikavamo gledati malene, blještave ekrane s mnoštvom boja, bilo da se radi o prijenosnim računalima ili mobitelima; a sad se pojavljuju i u našim automobilima. Kako trenutno stvari stoje, najveća je vjerojatnost da ćete multimedijalne ekrane s mnoštvom boja pronaći na središnjoj ploči premium automibila poput Ausija, BMW-a i Mercedesa.

>> Automobili po uzoru na zrakoplove dobivaju crne kutije

Ti TFT ekrani (Thin Film Transistor) koji pokazuju navigacijske upute, sadrže elemente info-zabave, prikazuju vozačko-upravljačke informacije, a ponegdje i pogled kamere usmjerene pozadini automobila nekada su bili vezani smo za luksuzne automobile, ali danas su sve 'demokratičniji'. Kako ljudi kupuju sve manja i štedljivija vozila, očekuju i u njima, svim Opel Corsama i Ford Fiestama ovog svijeta, pronaći univerzalne ekrane i kontrolne ploče.

Zanimljivo je da se ti ekrani sele sa središnjeg dijela unutrašnjosti automobila prema položaju ispred samoga vozača gdje se nalaze instrumenti i indikatori brzine, tahometar i pokazatelj količine preostalog goriva. Najbolji primjer za toi je Jaguar XJ u kojem je HD TFT ekran dijagonale 30 centimetara zamijenio tradicionalne fizičke vrijednosti digitalnim zaslonom. Taj ekran, dakle, prikazuje brzinu, stanje goriva, temperaturu i tome slično, ali je ujedno i područje za sve multimedijalne, info-zabavne, vozačko-upravljačke i navigacijske sustave automobila.

>> Aplikacije za automobile učinit će svaku vožnju istinski osobnim iskustvom

Ekran može mijenjati boju ovisno o načinu vožnje u kojem ste (na primjer, bit će crven ako vozite na sportski način). Mogućnost rekonfiguracije podrazumijeva činjenicu da se različite vrste informaciju mogu prikazati u različito vrijeme i okolnostima, a to nijedan analogni zaslon ne može.

Možete samo zamisliti što nas onda čeka u budućnosti! THT ekrani visoke rezolucije, odnosno definicije mogli bi preuzeti čitavu instrument-ploču i postati glavne zvijezde kompletnih automobilskih informacijskih sustava. Veliki podesivi ekrani mogli bi ponuditi više mjesta za kontrole i omogućiti fleksibilniju funkcionalnost. Nedavno predstavljen koncept Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell najbolji je putokaz u kojem smjeru će spomenuta tehnologija ići. Ekrani se sve jeftinije proizvode pa istovremeno postaju i sve većima. U konceptu E-Cell je gotovo čitava središnja konzola zamijenjena touchscreen plohom dijagonale 25 centimetara tako da su klasične komande za audio-sustav, na primjer, otišle u povijest.

Ipak, najveće problem vezan za načine korištenja takvih sustava je pitanje sigurnosti - očito nije dobra ideja voziti dok vam sa svih strana svjetlucaju lampice i indikatori. Drugi problem je ponašanje samih vozača - prema brojnim istraživanjima, većina vozača se osjeća sigurnije uz klasične instrumente i prave tipke umjesto uz virtualne. Čini se, dakle, da se baš ne osjećamo sasvim sigurnima u pogledu na budućnost kao što to mislimo.

Piše: Emma E. Forrest/MWN
24.08.2010. 10:50:00
Novi komentar
nužno
nužno