Animafest 2020 Open Air Art Park
Tradicionalno filmsko druženje na otvorenom, dakako uz poštivanje svih epidemioloških mjera, u petak će otvoriti best of laureata iz 2019.
Najbolji filmovi proteklog izdanja, pastelne, senzualne i meditativne studije osjeta vodeće japanske umjetnice animiranog filma i strastvena, za Oscara nominirana ljubavna priča okupana zvucima kubanske glazbe predstojećeg vikenda (28. - 30. kolovoza, petak-nedjelja) u omiljenom Art Parku (park Ribnjak, svakoga dana od 21 sat) najavljuju jubilarni 30. Svjetski festival animiranog filma - Animafest Zagreb 2020.
Tradicionalno filmsko druženje na otvorenom, dakako uz poštivanje svih epidemioloških mjera, u petak će otvoriti best of laureata iz 2019. kojega čine Veliki vuk i Mali vuk Rémija Durina (pobjednik Natjecanja filmova za djecu pripovijeda o nenadanom prijateljstvu osamljenih životinja), Prikaz izvrsnosti u četiri čina Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak (pobjednik Natjecanja hrvatskog filma egzistencijalistička je humana groteska koja u formi ronda progovara o apsurdnosti ljudske želje za zabavom), O tom potom Matouša Valchářa (dobitnik Nagrade Dušan Vukotić sirov je i izravan film o delikatnoj temi koja se tiče svakoga od nas), Poplava Maltea Steina (dobitnik Nagrade Zlatko Grgić koristi nadrealističku estetiku ružnoga i crni humor kako bi progovorio o opresivnom odnosu majke i sina, psihosocijalnim procesima, monstruoznosti i smrti), Klinci Michaela Freija (dobitnik Nagrade Zlatni Zagreb minimalistički je film o „grupnoj dinamici", odnosno psihologiji mase i njezinoj kinetici) i, naravno, pobjednik Animafesta 2019 Kisela kiša Tomeka Popakula (dobitnik Grand Prixa predstavlja psihodelično subkulturno putovanje protagonista koji tragaju za intenzivnim doživljajima).
Subota donosi retrospektivu Yoriko Mizushiri (r. 1984), autorice Animafestove ovogodišnje ilustracije i trailera, jedne od najdistinktivnijih japanskih umjetnica mlađe srednje generacije i animatorice svjetskoga glasa koja je filmovima jedinstvene i posebne, samosvojne i prepoznatljive estetike i poetike već izvršila golem utjecaj na globalna animacijska strujanja od SAD-a do Hrvatske. Njezini filmovi, poput Futona, Kamakure i Vela, snolike su i senzualne, pastelne studije osjeta - dijelom figurativne, a dijelom geometrijske reminiscencije dojmova i dodira koji proizlaze iz malih svakodnevnih užitaka i boli poput kave, kolača, topline kreveta, mekoće tepiha, uboda ili ljudskog dodira. Senzitivni, fluidni, tjelesni, erotični, meditativni, melankolični i ženski, filmovi Yoriko Mizushiri na izdvojene dijelove tijela nude neobične perspektive temeljene na beskrajno talentiranom vladanju linijom i pokretom te odabiru svijetlih, "tjelesnih boja" poput nijansi ružičaste i ljubičaste. Ova rukom crtana remek-djela pritom ne poniru tek u fragmente svakodnevice, sitne geste i trenutke, već i u duboke ponore podsvjesnog - u proustovska sjećanja prizvana čuvstvima, u putene žudnje i fetiše, u fenomenologiju ljepote. Nominirana i nagrađivana kako na najvažnijim svjetskim festivalima animacije, tako i na najvećim filmskim festivalima poput Berlinalea, Yoriko Mizushiri u Zagreb donosi izbor ne tek svojih najboljih, već i onih manje poznatih djela, čime ovo postaje i ekskluzivna, globalno relevantna retrospektiva jedne od najvažnijih suvremenih autorica animiranog filma.
Animafestov Open Air 2020 u nedjelju zaključuje španjolska melodrama o burnoj vezi pijanista i pjevačice Chico i Rita (r. Tono Errando, Javier Mariscal, Fernando Trueba). Smješteno u slavne dane havanskih klubova i kockarnica, ali i blještave metropole New Yorka, Pariza i Las Vegasa u doba bebopa, ovo romantično putovanje žive povijesti i snažnih emocija nosi ritam legende kubanske glazbe Beba Valdésa, uz prinose Dizzyja Gillespieja i Theloniousa Monka te standarde Colea Portera. Provjerite zašto su Chico i Rita, nominirani za Akademijinu nagradu, sada već daleke 2011. godine razgalili Animafestovu publiku i zanjišite bokovima na zvuke mamba i bolera.
Novi komentar