« Život
objavljeno prije 10 godina
OD SAPUNA DO PORCULANA

Znate li koliko se proizvoda može dobiti od jedne svinje?

U početku, nizozemska umjetnica Christien Meindertsma je željela dokumentirati u koje sve svrhe industrija koristi kravlje prerađevine

Kompanijama je bitan samo profit
Kompanijama je bitan samo profit (Shutterstock)
Više o

potrošači

,

svinja

,

industrija

,

proizvodi

,

liječenje stresa

"No, kada sam malo bolje razmislila, shvatila sam da u Nizozemskoj možete vidjeti mnogo krava na ispaši, međutim svinje kao da su nestale. Pomislila sam da je to čudno, jer populacija svinja broji oko 12 milijuna jedinki u ovoj maloj zemlji", objašnjava umjetnica. I tako je provela tri godine istražujući proizvode napravljene od dijelova svinje prosječne težine (100 kg), poznate samo kao broj 05049.

Meindertsma je objavila i knjigu, zapravo katalog proizvoda dobivenih od svinje 05049 - sveukupno njih čak 185! Knjiga "Svinja 05049" sada je u kolekciji Muzeja moderne umjetnosti, a kustos muzeja Paul Galloway objašnjava da publikacija ilustrira "nivo odvojenosti, fizički i psihički, koje konzumentsko društvo ima od proizvoda iz svakodnevne uporabe."

Među proizvode dobivene od svinje 05049 spadaju:

  • sapun, šampon, zubna pasta i razna kozmetika
  • prašak za pecivo, koji koristi proteine dobivene iz svinjske dlake
  • želatina, koja se koristi u malomasnoj hrani, kao i za proizvodnju slastica
  • pivo, vino, sokovi, koji se filtriraju pomoću želatine kako bi se uklonile nečistoće
  • porculan, boja, kistovi, brusni papir
  • kolagen za uklanjanje bora, dok se svinjski zalisci koriste kako bi se zamijenili bolesni ljudski srčani zalisci     

 

"Ono što sam naučila iz cijelog projekta jest da je svijet proizvoda mnogo kompliciraniji nego što možemo zamisliti, te da većina ljudi ni ne zna što se nalazi u proizvodima koji nas okružuju. Čak i ako nas to zanima, jako je teško, gotovo nemoguće otkriti. Smatram da trebamo biti odgovorni prema onome što konzumiramo, no teško se odlučiti kada ne znamo što proizvod sadrži. Čak i bez tog znanja, potrošači imaju moć da promijene sustav, ako žele. Kompanijama je samo važan profit, ali ako se potražnja promijeni morat će ponuditi drugačije proizvode", zaključuje Meindertsma.

26.10.2010. 10:57:18
Novi komentar
nužno
nužno