« Auto-moto
objavljeno prije 11 godina i 3 mjeseca

Značaj sustava za pomoć pri kočenju

Nesreće s teškim posljedicama za pješake smanjile bi se s ovim sustavima za 13 posto

Mjerenje efikasnosti sustava za pomoć pri kočenju
Mjerenje efikasnosti sustava za pomoć pri kočenju
Više o

prometne nesreće

,

Bosch

,

automobili

Kad vozač u kritičnoj situaciji želi zaustaviti vozilo što je brže moguće, obično brzo pritisne papučicu kočnice.

Ali, često je ne pritisne dovoljno jako - što povećava put kočenja. Međutim, u takvim situacijama pomaže sustav za pomoć pri kočenju.

Kod naglog kočenja sustav razvija maksimalnu snagu kočenja u djeliću sekunde i vozilo se brže zaustavi.

Prema podacima Europske komisije, kad bi sva vozila bila opremljena ovakvim sustavima, godišnje bi se broj nesreća, koje uključuju smrtno stradanje pješaka u EU, smanjio za 1100.

Stoga je Komisija predložila obaveznu ugradnju sustava za pomoć pri kočenju u svim automobilima registriranim u Europskoj uniji od 2009. nadalje.

Bosch proizvođačima automobila nudi različita tehnička rješenja koja omogućuju jeftinu ugradnju takvog sustava.
Podaci o nesrećama u Njemačkoj pokazuju da vozači u gotovo 50 posto nesreća nisu dovoljno snažno zakočili.

Prema istraživanjima, uz uporabu sustava za pomoć pri kočenju, prosječni vozač može pri brzini od 100 km/h, u prosjeku smanjiti put kočenja za 7,6 m.
Putuje li vozilo brzinom od 50 km/h, put kočenja se može smanjiti za još 0,7 m.

PrijedlogEuropska komisija je predložila obaveznu ugradnju sustava za pomoć pri kočenju u svim automobilima registriranim u EU od 2009. nadalje. 

Analiza statistike o nesrećama pokazuje da bi se broj nesreća s ozbiljnim posljedicama za pješake, mogao smanjiti za 13 posto kad bi sustavi za pomoć pri kočenju bili dio standardne opreme.

Ako je vozilo opremljeno sustavom elektronske stabilnosti ESP, u sustav za pomoć pri kočenju ne treba ugraditi dodatne komponente. Sustav naime prepoznaje naglo kočenje na temelju vrlo brze aktivacije kočnice, pa hidraulična pumpa ESP-a razvija maksimalnu snagu kočenja u najkraćem roku.

Uz odgovarajuće podešavanje softvera, ovaj se sustav hidrauličke pomoći pri kočenju (HBA) na svakom vozilu može prilagoditi stvarnim prilikama tijekom vožnje.      (BD)

02.07.2008. 22:18:11
Novi komentar
nužno
nužno