Zelena lista pokrenula peticiju protiv rezanja Paga na dva dijela
Plan je nasred otoka prokopati kanal širok 50 metara za što bi trebalo razvaliti 50 metara visoko brdo - pogledajte koje bi bile posljedice

Zelena lista pokrenula je inicijativu zgrožena idejom da se nasred otoka Paga prokopa kanal. Naime, privatna tvrtka MOREUZ koju vodi poduzetnik Želimir Doder poznat po financijskim aferama s bankarskim kreditima iz devedesetih i aferi Paška rebra, želi uz blagoslov sadašnjih vlasti Grada Paga, prokopati kanal kojim bi se povezala luka Košljun (na jugoistoku otoka) s Gradom Pagom (na sjeverozapadu otoka).
Kanal bi trebao biti širok 50 metara i za njegovo ostavrenje trebalo bi se razvaliti brdo visoko 50 metara. Radovi bi trajali oko 7 godina za koje vrijeme će Grad Pag i okolica mu biti jedno veliko gradilište.
Tim zahvatom otok Pag bi bio podijeljen na 2 dijela i više ne bi bio jedinstven otok.
Osim geografske promjene, nastale bi sljedeće posljedice:
- Ugrožen i uništen Stari grad Pag s romaničkim sakralnim objektima iz 12. Stoljeđa,
- Uništeni magazini soli koji su spomenička baština iz 13. stoljeća,
- Uništena Paška solana koja postoji po pisanim tragovima od 10. stoljeća, a pretpostavlja se i iz rimskih vremena,
- Uništeno ljekovito blato,
- Uništeno mrijestilište riba,
- Izmijenjene morske struje, smjer vjetrova i valova,
- Uništene prirodne plaže kao posljedica promjene morskih struja i valova
- Uništen prirodni krajobraz i prirodna luka Košljun,
- Presječena državna cesta D-106 koja je za vrijeme domovinskog rata bila jedina poveznica sjeverne i južne Hrvatske,
- Osiromašeno lokalno stanovništvo jer najmanje sedam godina koliko će trajati radovi turistička će ponuda biti ugrožena a izgradnjom apartmana stvorit će se konkurencija postojećim kapacitetima.
Prokopani kanala bi omogućio:
- Vađenje oko 5 milijuna kubika vrijednog kamena,
- Nasipavanje paške uvale,
- Stvaranje novog građevinskog zemljišta od najmanje 200.000 kvadrata,
- Izgradnju nove i velike marine,
- Izgradnju 2 nova rasklopna mosta za prijelaz s jedne strane otoka na drugi,
- Izgradnju između 1000 do 1500 apartmana za koje ne postoji infrastruktura,
- Ogromnu zaradu investitorima i građevinarima od prodaje kamena, zemljišta i apartmana,
Novi komentar