« Biznis
objavljeno prije 6 godina i 3 mjeseca
KOMENTAR

Zašto će Google uskoro postati najveći svjetski provider sustava plaćanja

Daniel Döderlein, jedan od vodećih fintech poduzetnika u Europi i svijetu te osnivač prve platforme za mobilna plaćanja u Skandinaviji komentira Google Pay

Daniel Döderlein, jedan od vodećih fintech poduzetnika u Europi i svijetu
Daniel Döderlein, jedan od vodećih fintech poduzetnika u Europi i svijetu (Arhiva)
Više o

Google

,

Tez

,

sustav plaćanja

Google je upravo pokazao koliko veliku prijetnju predstavlja postojećim sustavima plaćanja koje uglavnom pružaju banke. Pokazali su kojom brzinom reagiraju, no, što je iz europske perspektive i najvažnije, pokazali su europskim pružateljima usluga plaćanja - i to vrlo živopisnom demonstracijom - što mogu i što će učiniti čim će im regulatorni tehnički standardi u sklopu direktive PSD2 to omogućiti u drugoj polovici 2019.

Kada je Google pokrenuo Tez na indijskom tržištu, prije manje od godinu dana, istaknuo sam kako je taj potez vrlo značajan eksperiment te sam upozorio europske banke da pažljivo prate što će se događati. Prije Teza, Google je bio vrlo oprezan sa sustavima plaćanja - pretvorili su Android telefone alate za plaćanje uz pomoć NFC tehnologije, slično kao što su to učinili Apple i Samsung.

Međutim, s Tezom, Google testira novi model mobilnih plaćanja kakav se pokazao vrlo uspješnim u slučaju Alipaya i WeChat Paya u Kini, u slučaju brojnih sustava mobilnih plaćanja u Skandinaviji, te kod Venmoa i Zellea u SAD-u.

Nema nikakve sumnje da je Google odabrao Indiju za ovaj test jer je tamošnja promjena regulative koja se odnosi na bankarstvo prisilila banke da otvore pristup računima trećim stranama. Ako vam ovo sve zvuči poznato, to je zato što posve ista promjena očekuje europske banke u sklopu primjene europske PSD2 regulative (Payment Services Directive 2), čiji je to i glavni cilj.

Google je ipak Google i ovaj je eksperiment bio nevjerojatno uspješan - 55 milijuna preuzetih aplikacija i 750 milijuna obavljenih transakcija ne ostavljaju nikakve dvojbe čiji je ovo uspjeh.

Vijesti koje se ovih dana objavljuju o usluzi koja je dosad bila poznata pod imenom Tez, a koja uz predviđeno globalno širenje sada postaje dio brenda Google Pay, pokazuju kako Google ovim korakom cilja na globalno tržište.

Nema nikakve sumnje kako Google ima velike ambicije za bivši Tez: a) želi da on postane svojevrsni AliPay u Indiji i b) želi da on bude konkurentan AliPayu u cijeloj Aziji te drugim rješenjima ove vrste u svijetu.

Kako je Google u ovu uslugu već uveo funkcionalnost razmjene poruka te mogućnost plaćanja komunalnih i drugih računa, više je nego izvjesno kako je sljedeći korak podrška za online i offline maloprodaju, kao i trenutačna, on-the-spot posuđivanja malih iznosa novca.

Više je nego očito da Google ima veliku prednost nad postojećim pružateljima usluga plaćanja (bankama): na kraju krajeva, to je najinovativnija tehnološka kompanija u svijetu. Međutim, poruka i lekcija iz ovog koraka za banke i bilo koga drugoga tko u ovom trenutku misli kako su njihovi modeli sustava mobilnog plaćanja dugoročno sigurni vrlo je jasna - oni to nisu.

Google je sada u praksi potvrdio svoj sustav mobilnih plaćanja u manje od godinu dana. Zamislite koliko će brzo oni ovu uslugu primijeniti u zemljama članicama EU i Europskog gospodarskog prostora (EEA) u trenutku kada će sve zemlje članice morati biti usklađene s PSD2 direktivom. Ako je Googleu je trebalo manje od godine dana da lansira, testira, razvije i usavrši sustav te stekne više od 55 milijuna korisnika u jednoj jedinoj regiji, tada su mogućnosti u Europi i ostatku svijeta jednostavno nevjerojatne.

Već dugo to govorim, a sada postoji i dovoljno dokaza za potvrdu činjenice da tehnološki giganti poput Googlea predstavljaju najveću prijetnju bankama i pružateljima sustava plaćanja.

Regulatorni tehnološki standardi koji se odnose na implementaciju PSD2 regulative širom Europe istječu u rujnu 2019. Banke imaju vremena do svibnja 2019. da otvore svoje sustave trećim stranama. To eventualnim izazivačima koji žele konkurirati Google Payu na ovom području u ovom trenutku daje samo oko 8 mjeseci vremena da zaista prionu na posao i predstave svoje rješenje te steknu korisnike korištenjem sličnog modela mobilnih plaćanja.

03.09.2018. 15:42:00
Novi komentar
nužno
nužno