« Život
objavljeno prije 15 godina i 4 mjeseca
budite nezamjenjivi

Zaštitite se od otkaza i zadržite svoj posao

Razvijte vlastitu protu-otkaznu strategiju, izbjegnite da se nađete na popisu za odstrel i postanite nezamjenjivi

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Corbis)
Više o

zaštita od otkaza

,

izbjegavanje otkaza

,

zadržavanje radnog mjesta

Ekonomska kriza već je dovela do otkaza milijunima zaposlenih, dok drugima radno mjesto još visi o niti konca. U borbi za egzistenciju i stalne prihode, zaposlenici često gube glavu i obeshrabreni zapravo sami sebe dovode u sve lošiji položaj.

Psiholozi su stoga razvili sedam koraka koji pomažu u zadržavanju radnog mjesta, a koji su neovisni o poziciji koju pojedinac zauzima u poduzeću.

Ključ uspjeha leži u svakodnevnom dokazivanju da možete poduzeću osigurati dodatnu vrijednost i dodatne prihode.

Zaposlenici koji na svog nadređenog gledaju kao na najvažnijeg kupca, koji rješavaju a ne stvaraju probleme i koji pozitivno iznenađuju, sigurno se neće tako lako naći na listi za odstrel.

Usredotočite se na vlastitu protu-otkaznu strategiju i prijeđite s popisa zamjenjivih na popis osoba bez kojih je budućnost poduzeća nezamisliva.

KORAK 1 - Zaboravite na komociju i taštinu
Razvijte pozitivan stav prema poslu, potisnite ono što vas smeta i koncentrirajte se na sve što vas veseli na radnom mjestu. Vjerujte u svoj doprinos i uspjeh poduzeća, ali realno postavljajte ciljeve. Držite ego pod kontrolom, pomažite ostalima i budite motivirani.

KORAK 2 - Šefovi žele rješenja, a ne probleme
Razvijte osjećaj prepoznavanja problema s kojim se poduzeće u nekom trenutku suočava i ponudite rješenja iz krize. Ne predajte se ako vam je nadređeni teška osoba i gunđalo. S malo strpljenja, postat ćete njegov oslonac u kriznim situacijama i zaposlenik od povjerenja.

KORAK 3 - Prepoznajte svoje snage
Pametnije je dalje razvijati vlastite snage nego pokušati poraditi na slabostima. Naime, slabosti se s puno truda mogu dovesti na prosječnu razinu, a snage se s puno manje uložene energije mogu pretvoriti u izvanredne sposobnosti. Snage čini pet komponenata na kojima se može individualno poraditi: osnovne kompetencije, motivacija, osobnost, vrijednosti i želje.

KORAK 4 - Analizirajte
Kako bi si na poslu mogli postaviti realne, mjerljive ciljeve, potrebno je prethodno provesti kvalitetnu analizu aktualne situacije na radnom mjestu. Postavite si pitanja poput: Jesam li zadovoljan? Koji su moji najvažniji zadaci? Kako ocjenjujem vlastiti, a kako posao kolega?

KORAK 5 - Postavite ciljeve
Ciljevi motiviraju i mogu dati dodatnu energiju koja je ključna u uspješnom obavljanju posla. Međutim, budite oprezni i ne pretjerujte - previsoko postavljeni ciljevi mogu dovesti do frustracija i izgorjevanja.

KORAK 6 - Razvijte vlastiti PR
Promovirajte sami sebe - potrudite se da iz dana u dan izazovete pozitivne reakcije u očima drugih. Idealno mjesto za provođenje PR-a su poslovni sastanci ili prezentacije na kojima se pametnim potezima može lako pridobiti pažnja okupljenih.

KORAK 7 - Povežite se s drugima
Činjenica je da za sigurno radno mjesto i stvaranje karijere nisu presudne samo vlastite sposobnosti nego i poznanstva. Takozvane "veze" nemaju nužno negativan prizvuk. Razvijajte kvalitetne odnose s kolegama, krenite na tečajeve i poradite na svojoj profesionalnoj edukaciji. Sve što poduzmete i svaka osoba koju upoznate može vam dugoročno biti od velike koristi.

22.09.2009. 14:08:12
Novi komentar
nužno
nužno