Zagrebačkim studentima nagrada za najbolji svjetski industrijski plakat
Ivan Orin Vrkaš i Bojan Krištofić izradili su plakat koji će službeno predstavljati Svjetski dan industrijskog dizajna
Međunarodno vijeće društava industrijskog dizajna (ICSID) sa sjedištem u kanadskom gradu Montrealu objavilo je u utorak da su Ivan Orin Vrkaš i Bojan Krištofić sa Zagrebačkog sveučilišta pobjednici ovogodišnjeg natjecanja za studentski plakat, koji će službeno predstavljati Svjetski dan industrijskog dizajna 2010.
Nakon više od tisuću glasova koje su dobili tijekom 16-dnevnog razdoblja javnog online glasovanja, plakat Vrkaša i Krištofića pokazao se kao najbolji.
"Nevjerojatna količina razmišljanja, kreativnosti i rada uložena je u dizajn toga plakata", izjavio je Brandon Gien, predsjednik ocjenjivačkog suda, član uprave ICSID-a i izvršni direktor organizacije Australian International Design Awards.
"Krajnji rezultat je savršeno jezgrovit i pravodobno podsjeća da je dizajn integralno povezan sa svime oko nas. Kao potrošače i krajnje korisnike, ovaj plakat nas izaziva da budemo svjesniji cijeloga životnog ciklusa proizvoda i odličan je izraz odgovornoga dizajna", istaknuo je Gien.
Održano u povodu obilježavanja Svjetskog dana industrijskog dizajna 29. lipnja, natjecanje je pozvalo studente s fakulteta članica ICSID-a da pošalju plakate na temu "Industrijski dizajn: humana rješenja za otporni svijet".
Od 44 prijedloga, žiri ICSID-a odabrao je pet plakata za javno on-line glasovanje na temelju njihove jedinstvene interpretacije ovogodišnje teme, izvanredne kreativnosti i umjetničke sposobnosti, navodi se u priopćenju ICSID-a.
Plakat Vrkaša i Krištofića treći je koji će službeno predstavljati Svjetski dan industrijskog dizajna, nakon pobjednice iz 2009., Carle Saipain iz Čilea i uglednog njemačkog dizajnera Uwe Loescha, čiji je plakat predstavljao Svjetski dan industrijskog dizajna 2008.
Pobjednički plakat Vrkaša i Krištofića jednostavna je i dojmljiva poruka, "DON'T THROW ANYTHING AWAY, THERE IS NO AWAY" (Ne bacajte ništa dalje, ne postoji dalje), ispisana velikim tiskanim slovima načinjenim od odbačenih stvari, na crnoj podlozi.
"Naš proces razmišljanja započeo je s pet osnovnih potreba svakog ljudskog bića: voda, hrana, zdravlje, dom i energija. Budući da vjerujemo kako industrijski dizajn može ispuniti te potrebe, a savršen način da to učinite je kroz razvoj reciklaže i tehnologiju višekratne uporabe energije, izabrali smo promicanje ove ideje kao naš osnovni koncept", kazali su autori.
Kako bi ilustracija odražavala značenje koncepta, Vrkaš i Krištofić odlučili su je načiniti od starih, odbačenih predmeta. Za svaku od pet osnovnih ljudskih potreba, odabrali su nekoliko pripadnih stvari koje su prikupili u svojim podrumima, tavanima i odlagalištima smeća.
"Mi smo fotografirali slova i stavili sve zajedno u Photoshop. Konačni proizvod našeg dvotjednog rada je priloženi plakat. Nadamo se da ćete imati toliko zabave dok ga gledate, koliko što smo mi imali radeći ga", poručili su autori. (hina/metro-portal)
Novi komentar