« Nogomet
objavljeno prije 15 godina i 1 mjesec
NEPROCJENJIVO?

Za ulazak u drugu fazu Lige prvaka svakom klubu oko 50 milijuna eura

Bogate nagrade dolaze od UEFA-e, prodaje ulaznica, marketinških prihoda i sponzora

(Getty Images)
Više o

nogomet

,

UEFA

,

Liga prvaka

Prema najnovijem istraživanju kompanije MasterCard, službenog sponzora Lige prvaka, vodeći europski nogometni klubovi su svaki zaradili u prosjeku 50 milijuna eura za ulazak u drugu fazu natjecanja.

Financijske nagrade dolaze u obliku UEFA-inih participacijskih isplata, koje iznose prosječno 14 milijuna eura, UEFA-inih nagradnih sredstava, udjela u UEFA-inim komercijalnim prihodima od natjecanja (prosječno 12 milijuna eura), prodaje ulaznica (prosječno 10 milijuna eura), komercijalnih i marketinških prihoda, uključujući sponzorstva i prodaju robe, hrane i pića (procijenjeno na 8 milijuna eura) i povećane grupne vrijednosti (procijenjeno na 6 milijuna eura).

Istraživanjem je utvrđeno da je najveći dobitnik Bordeaux koji je 'zgrnuo' 11.5 milijuna eura u nagradnim dobicima od grupne faze natjecanja Lige prvaka u 2009., plus dodatnih 3 milijuna eura za ulazak u drugi krug. Za sve klubove koji su se natjecali u grupnoj fazi natjecanja i nisu se kvalificirali u drugi krug Lige prvaka je procijenjeno da su prosječno zaradili 32 milijuna eura za svoje sudjelovanje.

Engleska, Italija i Španjolska su imale značajnu financijsku korist od Lige prvaka ove kalendarske godine. Engleska, s Manchester Unitedom kao finalistom 2009. i s četiri kluba koja su sudjelovala u grupnoj fazi natjecanja u 2009. godini, imala je korist od 129,5 milijuna eura u nagradnim dobicima za svoje klubove.

Klubovi u Italiji, s tri ekipe koje su se kvalificirale u prošlosezonski drugi krug i s četiri kluba u ovogodišnjoj grupnoj fazi natjecanja, zaradili su 104 milijuna eura. U istome razdoblju, španjolski klubovi - od kojih je Barcelona osvojila Ligu prvaka i četiri su kluba u natjecanju u grupnoj fazi 2009. - generirali su 96,9 milijuna eura.

Liga prvaka kao Svjetsko prvenstvo

Voditelji istraživanja usporedili su godišnju 'privredu' UEFA-ine Lige prvaka sa zadnjim FIFA-inim SP u Njemačkoj.

Istraživanje također ukazuje da su prihodi od ulaznica donijeli prosječno 8.55 milijuna eura u zaradi u grupnoj fazi natjecanja, s komercijalnim i marketinškim prihodima u iznosu od daljnjih 6 milijuna eura u prosjeku i s povećanjem grupnih vrijednosti od prosječno 5 milijuna eura na osnovi kvalifikacija za drugi krug.

UEFA-ina nagradna sredstva dodaju 3.3 milijuna eura za svakog četvrtfinalistu, 4 milijuna eura za svakog polufinalistu, 5.2 milijuna eura za drugoplasirane i 9 milijuna eura za pobjednike.

Prema MasterCard istraživanju, strana koja će podići trofej UEFA Lige prvaka u Madridu u svibnju 2010. godine bi mogla zaraditi do ukupno 31.2 milijuna eura samo u nagradnome dobitku, prije nego li se uključe i značajni dodatni prihodi. (hina/metro-portal)

18.12.2009. 14:52:56
Novi komentar
nužno
nužno