« Hrvatska
objavljeno prije 17 godina
Kalvarija još traje

Vlasnik ne zna što s olupinom

Tek kada se vatra potpuno ugasi brod će biti tegljen, samo se još ne zna gdje

Fotografija vijesti
Više o

požar

,

brodolom

,

kalvarija

,

olupina

Požar na turskom teretnom brodu ‘Und Adriyatik’ koji se prekjučer zapalio 12 milja zapadno od Rovinja  još nije ugašen, ali je lokaliziran.

Iz utrobe broda još uvijek suklja gusti dima, a potpuno izgorjeli kamioni zorno svjedoče o silini požara. Što je uzrokovalo požar, ni jučer nakon što je u Veneciji ispitana posada broda, nitko sa sigurnošću nije mogao reći, Kao jedna od mogućnosti spominjale su se šibice, koje su se prezovile u brodu. Već sada je međutim jasno da će se šteta na njemu mjeriti u milijunima dolara.

Brod ‘uhvaćen’ sajlama

Talijanski tegljači čeličnim užetom ‘uhvatili’ su brod kako bi spriječili njegovo nekontrolirano plutanje. Naime brod je jučer cijelo vrijeme nošen morskim strujama nekontrolirano plutao, pa se u jenom trenutku čak približio na pet nautičkih milja od Pule.
Ekipa specijalno uvježbanih nizozemskih vatrogasaca još nije uspjela ući u utrobu broda.

- Brod je užaren i nema smisla riskirati, a zbog mraka danas više neće ni pokušavati. Sutra će ta operacija ipak biti moguća- rekao je sinoć zapovjednik  Zapovjedništva za zaštitu i spašavanje Istarske županije Dino Kozlevac, dodavši da će tijekom noći  oko broda dežurati četiri tegljača, vojni brod ‘Andrija Mohorovičić’ te plovilo Pulske lučke kapetanije.

Tegljenje brodaIako je brod pripremljen za tegljenje još ne zna kamo će biti odvučen. U dogovoru sa brodarom ćemo odrediti mjesto priveza, sidrišta, ali tek nakon što se brod ugasi, rekao državni tajnik Branko Bačić. 

-Tegljači će cijelu noć nastaviti hladiti oplatu broda. U ovom trenutku najvažnije je da nema nikakvih znakova onečišćenja mora pa za sada ne treba postaviti ekološku branu- rekao je Kozlevac.

Dokaz da Jadran treba štititi

Državni tajnik Branko Bačić jučer je u Puli izjavio da će se brod početi tegliti tek kada se požar na njemu u potpunosti ugasi. Mjesto sidrišta, sad već olupine broda, ovisit će o odluci vlasnika, koji još uvijek traži najpovoljnije mjesto  za sidrište u hrvatskim i talijanskim lukama. Do tada, Hrvatska od osiguravateljskih društava traži jamstva teška 20-etak milijuna dolara u slučaju ekološke katastrofe, s obzirom na to da je brod u području našega ZERP-a.

- Ministarstvo je u kontaktu s osiguravateljskim društvima kako bi riješili pitanje nadoknade troškova, za do sada obavljene radove-istaknuo je Bačić.
S Turskim tankerom u plamenu počela je jučer i sjednica Vlade. Ministar mora i prometa Božidar Kalmeta izvjestio je da je situacija s brodom stabilna i puno bolja nego prethodni dan. Objasnio je da se, otkad je nesreća dojavljena, postupalo po planu za takve slučajeve.

I Predsjednik Stjepan Mesić komentirao je jučer nesreću. Istaknuo da je havarija turskog tankera u prostoru u kojem se preklapa hrvatsko teritorijalno more sa ZERP-om dokaz da je potrebna kontrola Jadrana.

Ekipa Nizozemskih stručnjaka jučer je samo nakratko stupila na brod da izvidi situaciju i razradi plan gašenja požara, međutim nisu mogli do utrobe broda. Brod je još uvijek toliko užaren, da to nije bilo  moguće izvesti.Iako na brodu jučer nije bilo otvorenog plamena, još uvijek je sukljao gusti crni dim. Čeličnim užetom brod su zakvačila dva talijanska tegljača i osiguravaju negovo nekontrolirano plutanje.

Piše: A.Nižetić-Capković
08.02.2008. 01:21:45
Novi komentar
nužno
nužno