« Lifestlye AUTO
objavljeno prije 15 godina
ELEKTROMOBILNA REVOLUCIJA

Upoznajte XD, prvi hrvatski automobil!

Maleno čudo harmonizira tri najatraktivnije osobine gradskog vozila: malu dužinu, udobnost srednje velike klase i performanse sportskog kompakta

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (DOK-ING)
Više o

elektični automobil

,

Igor Jurić

,

DOK ING tvrtka

,

auto salon Ženeva

,

xd koncept

,

prvi hrvatski auto

,

elektromobil

Automobilska industrija teško je pogođena gospodarskom krizom i korak po korak lagano se diže iz pepela. No, ona kreativna dizajnerska strana nije zakazala niti je kriza na nju utjecala. Inovativnost ljudskog uma u suvremeno doba možda je i najočitija upravo kad su automobili u pitanju. Do revolucionarnih otkrića i saznanja dolazi se svako malo. A krajnji proizvod uvijek je bolji od prethodnih. Kad već spominjemo revolucije, jedna će dogoditi na prestižnom Auto-salonu u Ženevi koji se održava od 4. do 14. ožujka.

Naime, Zagrebačka tvrtka DOK-ING (specijalizirana za proizvodnju vozila posebne namjene) prijavila je tim povodom svjetsku premijeru svojeg konceptnog XD-a, malog (dužina 2,8 m), ali iznimno komfornog (širina 1,7 m, visina 1,6 m) i brzog gradskog elektromobila.

XD, kako je nazvan koncept ovog trosjeda, imat će dva snažna elektromotora i kako se očekuje ubrzanje do 100 km/h od fantastičnih 7,7 sekundi, kakve postižu tek klasični kompaktni sportski automobili od 200 KS.  Iza vrlo simpatičnog, ali lako zapamtljivog dizajna koji će kod svakog ljubitelja dobrog automobila izazvati bujicu emocija stoji Igor Jurić čije je ime u auto-industriji itekako poznato.

Primijenivši nove računalne tehnologije, Jurić je omogućio da se on završi u svega 3 mjeseca - do sada nezamislivo kratkom vremenu - što će biti posebna senzacija u Ženevi.

Odakle početi? Mnogobrojna sigurnosna rješenja elektroničkih programa stabilnosti vrlo su inovativna i djelo su DOK-ING-ovih inženjera i slijed njihovog razvoja različitih daljinski upravljivih robotiziranih vozila posebne namjene (za razminiranje, gašenje teških požara ili rad u rudnicima), koja osiguravaju da ljudi ne rade pogibeljne poslove i od kojih su neka na hibridni ili potpuno električni pogon - kao i njihov novi XD.

Ne zaboravite, radi se o prvom ikada stvorenom hrvatskom automobilu. To maleno čudo harmonizira tri najatraktivnije vrijednosti gradskog automobila: malu dužinu (2,8 m), udobnost srednje velike klase (širina 1,7; visina 1,6 m) i performanse kompaktnih sportskih vozila (ubrzanje do 100 km/h - 7,7 sek.) - uz naravno 0 CO2.

Ovaj poletni i udobni trosjed sagrađen je na čvrstoj šasiji s neovisnim ovjesom i neovisnim elektro-pogonom stražnjih kotača snage 2 x 40 kW. Opremljen je s zračnim jastucima koji zatvaraju cijeli krug kabine i integralnim sigurnosnim sustavom elektroničke stabilnosti, elektro-regenerativnim kočnicama (uz standardni ABS) i elektroničkim servoupravljačem, a predviđena je i izvedba s regenerativnim elektro-amortizerima te nezavisnim pogonom na sva 4 kotača.

Radi ekonomičnosti omogućen je izbor režima vožnje: Sport/Comfort, pa kapacitet od 32 kWh nezapaljivih litij-željezo-fosfatnih baterija omogućuje domet XD-a od 200 - 250 km. Vrijeme punjenja baterija (0-100%) ovisi od jakosti izvora - pa traje od 3 do 8 sati.

Emocionalno privlačan dizajn karoserije organičkog oblika 'XD-a', okružene staklom i s dvojima vratima koja se otvaraju prema gore, daje voljenost ovom dražesnom gradskom mališanu, ali i niski Cx faktor (0,35). XD je dizajniran u cijelosti računalno, čime je izbjegnut dugotrajni rad modelarskih i drugih manualnih radova na karoseriji. Dizajn je završen za samo 90 dana.

Buduća proizvodnja ovog konceptnog automobila bit će serijska u suradnji s mogućim partnerima ili po narudžbi.

02.02.2010. 18:15:02
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    123
    03.02.2010. 00:33
    Joj, samo da ovo uspije! :D To bi nam diglo cijelu državu!
  2. avatar
    123
    03.02.2010. 00:34
    I da, bilo bi lijepo da se i ostali mediji pozabave ovom viješću, a ne da trkeljaju o Gotovcu, Sevki i ostalim 'zabavljačima'.
  3. avatar
    realist
    05.02.2010. 09:16
    Ovo nije ni blizu automobilu. Par CAD crteža i malo bolji PhotoShop uradak nije nikakav "koncept". To se zove strip!!
  4. avatar
    blago
    06.02.2010. 11:55
    Tri stvari koje će pomoći hrvatskoj su:
    1Rad i nove ideje
    2Radd i nove ideje
    3raddd i nove ideje
  5. avatar
    blago
    06.02.2010. 11:55
    Tri stvari koje će pomoći hrvatskoj su:
    1Rad i nove ideje
    2Radd i nove ideje
    3raddd i nove ideje
  6. avatar
    G_Gledic (autor)
    07.02.2010. 13:59
    Najbolje je da sačekamo Ženevu i zatim donesemo zaključke. Realno gledajući radi se pionirskom pothvatu koji bi Hrvatsku mogao staviti na kartu zelene auto-industrije i auto-industrije uopće. I trebalo bi ga podržati, što medijski što financijski.
    "Rad i nove ideje" - sviđa mi se moto :-).
  7. avatar
    Design
    12.03.2010. 22:59
    Presmješno! Ovaj članak je plačen i nebulozan.Nekome je jako stalo da izmijeni činjenice i Zlatka Vukušića diskriminira i zatvori mu sva vrata! On je ipak 1.Izlagao u Ženevi 1996.svoj Cosmopolit,a o tome su izvjestile sve svjetske medijske kuće. Ne mogu se činjenice mijenjati tek tako,da se popali novac poreznih obveznika.A to se upravo dogodili Vukušiću. Netko je iz proračuna na njegovim zaslugama digao novac i tome je sad u interesu oprati se i marginalizirat ono što je Vukušić napravio.Neče moći.
Novi komentar
nužno
nužno