« Hrvatska
objavljeno prije 4 godine
PROMJENE

Velik rast online kupovine

Državni inspektorat pozvao je u ponedjeljak potrošače da se prije online kupovine upoznaju sa svojim pravima i obvezama pri sklapanju ugovora na daljinu putem interneta

Sve češće i sve više...
Sve češće i sve više... (Arhiva)
Više o

online trgovina

"Zbog iznimno velikog rasta online trgovine tržišni inspektori Državnog inspektorata pojačano provode ciljane inspekcijske nadzore u pogledu zaštite potrošačkih prava pri sklapanju ugovora na daljinu putem interneta te u vezi s time nepoštene poslovne prakse trgovaca u odnosu prema potrošačima", navode iz Državnog inspektorata RH (DIRH).

Dodajući da te nadzore obavljaju po službenoj dužnosti, ali i temeljem predstavki (prijava) kojih je u posljednjih nekoliko mjeseci znatno više nego prije, iz DIRH-a podsjećaju odredbe Zakona o zaštiti potrošača, po kojima je trgovac obvezan prije samog sklapanja ugovora pružiti informacije o glavnim obilježjima robe ili usluge.

Dužan je dati i podatke o svome nazivu i sjedištu, adresi elektroničke pošte, maloprodajnoj cijeni robe ili usluge, uvjetima plaćanja i isporuke robe ili pružanja usluge, vremenu isporuke robe ili pružanja usluge, uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid ugovora te obvezi potrošača da snosi troškove vraćanja robe trgovcu u slučaju da iskoristi pravo na jednostrani raskid ugovora.

Potrošači, pak, u slučaju kupnje putem interneta imaju pravo, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od dana kada je roba predana u posjed potrošača.

O tome potrošači prije isteka toga navedenog roka moraju trgovca obavijestiti o svojoj odluci i to putem obrasca za jednostrani raskid ugovora koji osigurava trgovac ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave kojom izražavaju svoju volju, kažu iz DIRH-a.

Iznose pritom i podatke da su samo tijekom studenoga inspektori proveli 67 inspekcijskih nadzora, u kojima je utvrđeno ukupno 18 povreda odredbi Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o elektroničkoj trgovini, a konkretnije, trgovac nije na jasan i razumljiv način obavijestio potrošača o svim podacima niti dostavio potrošačima potvrdu o sklopljenom ugovoru na trajnom mediju, nego je naveo zavaravajuće informacije o glavnim obilježjima proizvoda u odnosu na zemljopisno i tržišno podrijetlo.

Protiv takvih počinitelja su poduzete zakonom propisane upravne i/ili prekršajne mjere.

Iz DIRH-a napominju i da su inspektori u studenom provodili i ciljane inspekcijske nadzore posebnih oblika prodaje pod naziva "Black Friday"/"Crni Petak", odnosno proveli su ukupno 108 nadzora u kojima su utvrdili 18 povreda odredbi zakona, poput onih da trgovac nije istaknuo cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, ili je zavaravao potrošače oko cijena.

08.12.2020. 12:02:00
Novi komentar
nužno
nužno