U školama treba učiti o domaćinstvu i bontonu
Da mlađim generacijama nedostaje znanje iz domaćinstva, potvrđuje malo više od petine ispitanika
Ulaskom u Europsku unija Hrvatska mora poraditi i na školskom sustavu: određene predmete potrebno je ukinuti, druge restrukturirati, a treće uvesti jer za sada ne postoje u hrvatskim školama.
U nedavnoj anketi portal EduCentar istražio je koji predmet bi hrvatski građani najprije uveli u školski program te iz kojih razloga. Evo što je odgovorilo više od 400 ispitanika:
Najviše ispitanika (39%) podržava uvođenje bontona u školstvo. „Nekim odraslima nedostaje bonton, a kamoli ne njihovoj djeci", kaže jedan od ispitanika, a drugi dodaje: „Malo tko zna osnovna pravila bontona, a još manje ljudi ih prakticira."
Jedan od ispitanika zaključuje da je 'lijepim načinom sve lakše postići' te da nažalost danas vrijedi pravilo 'što mlađe to više necivilizirano'.
Da mlađim generacijama nedostaje znanje iz domaćinstva, potvrđuje malo više od petine ispitanika (22%) koji su za uvođenje takvog predmeta. „Da svako dijete, bilo muško ili žensko, nauči osnovne potrebe za samostalan život" komentira jedan od ispitanika, a drugi dodaje „Djevojke više ne znaju zašiti dugme, a momci ne znaju promijeniti osigurač u kući...pa kakvi će to roditelji biti jednog dana?"
Za uvođenje predmeta o raspolaganju osobnim financijama zalaže se 17% ispitanika koji smatraju da je djecu bitno naučiti raspolagati novcem. „Tko zna baratati osobnim financijama ne zapada u financijske probleme i dugove." komentira jedan od ispitanika, a drugi zaključuje da je to 'zaista potrebno znanje te da je potrebno i odrasle obrazovati o tome'.
Nakon izlaska iz škole, većina mladih po prvi se put susreće s pisanjem životopisa, molbe te ostalih službenih dokumenata. Upravo je bolja priprema za tržište rada glavni razlog zašto bi 15% ispitanika najprije odabralo poslovnu komunikaciju kao novi predmet u školama.
„Kao profesor smatram da učenici nisu pripremljeni za traženje posla" kaže jedan od ispitanika koji se zalaže za uvođenje poslovne komunikacije u školski program.
Preostalih 7% ispitanika smatra da je potrebno uvesti sve navedene predmete, uz neke dodatne poput: seksualnog i građanskog odgoja, obavezne informatike ili volonterstva.
Novi komentar