« Svijet
objavljeno prije 12 godina i 7 mjeseci
TURIZAM

U Hrvatsku na more, u Tajland po seks

Turističke agencije napominju da će broj Nijemaca na Jadranu osjetno premašiti ionako dobre brojke iz prošle godine

Zlatni rat je tradicionalni magnet za strance
Zlatni rat je tradicionalni magnet za strance (Shutterstock)
Više o

turistička sezona

,

broj noćenja

,

strani gosti

,

broj gostiju

„Od svih zemalja u našoj ponudi, najveći porast prodaje aranžmana bilježimo upravo kod Hrvatske", otkriva Susanne Stünckel iz TUI-ja, najvećeg njemačkog tur-operatera.

To je dobra vijest obzirom da neke zemlje na Mediteranu, primjerice Grčka, bilježe i do 30% slabiju prodaju aranžmana za ljetne dane. U 2011. Hrvatsku je posjetilo milijun i 600 tisuća njemačkih gostiju, odnosno 9% više turista nego godinu ranije.

U 2012. očekuje se rast broja gostiju „u dvoznamenkastom iznosu", dodaje naša sugovornica.

Velika prednost Hrvatske (naslovna fotografija: plaža Zlatni rat na Braču) u očima njemačkih gostiju je prelijepa obala, sve bolja infrastruktura i nove zrakoplovne linije. Njemački auto-moto klub ADAC pohvalio je i čistoću odmorišta na autocestama, što je dobra reklama i među onim Nijemcima koji će u smjeru Jadrana krenuti vlastitim automobilima ili motociklima.

Turistička nacija

Nijemci su, nakon Kineza, nacija koja najčešće putuje. U 2011. građani Savezne Republike su „apsolvirali" 54 milijuna turističkih putovanja i u inozemstvu su ostavili oko 60 milijardi eura. Čak dvije trećine Nijemaca i u tekućoj će godini krenuti na barem jedan put.

Tko su oni? Kako izgledaju? Što ih zanima? Izležavaju li se samo na plaži? Vole li kulturu ili su u potrazi za jeftinim seksom? Odgovore na ta pitanje nudi nam anketa koju je provela konzultantska tvrtka Progenium ekskluzivno po nalogu njemačkog lista „Die Welt".

Ispitano je 1.000 njemačkih građana, a istraživanje je obuhvatilo 15 zemalja: od europskih do prekooceanskih, egzotičnih destinacija. Iako Hrvatska nije bila predmet istraživanja, rezultati bi mogli itekako biti poučni i za turističke radnike od Istre do Cavtata.

Tko su dakle „prosječni" njemački turist? Sudeći po anketi, on ili ona zarađuju 2.300 euro mjesečno (neto), imaju srednji društveni status, zanima ih što se događa u svijetu - i na godišnjem odmoru (većinski) nisu u potrazi za seksom.

34% njemačkih turista su, tvrdi Progenium, mlađi parovi, 23% su umirovljenici, 22% samci, a 21% obitelji. To je važan podataka za turističke radnike koji svoju ponudu mogu „krojiti" ovisno o onome što ciljnu skupinu zanima na mjestu odmora.

Njemački malograđani

„Die Welt" prenosi kako najbolje zarađuju Nijemci koji putuju na Sejšele (3.200 eura neto), samci najviše vole Tajland, a umirovljenici Poljsku. Njemački malograđani preferiraju - Njemačku. Doma je, valjda tako oni razmišljaju, ionako najbolje/najčišće/najjednostavnije.

U SAD, smatra 64% ispitanika, putuju izrazito neatraktivni i nesportski Nijemci, koje ne zanima briga za zaštitom okoliša. Zarađuju nadprosječno dobro, oko 2.600 eura mjesečno - neto.

U Turskoj, sudeći po istraživanju Progeniuma, ljetuju Nijemci s prosječnom plaćom od 2.100 eura i s nešto boljim društvenim ugledom. Prosječni turski turist je „prosječni" Nijemac kad se radi o atraktivnosti, pogledima na svijet i sportskim ambicijama.

U Kinu putuju imućniji Nijemci s višim socijalnim statusom koje zanima što se događa u svijetu i koji su „otvoreni" prema tom svijetu. Zanimljivost u vezi Kine: samo rijetke njemačke obitelji (3%) odluče se na put na Daleki istok.

U Francusku odlaze očito moderni, samosvjesni Nijemci koji ne vole aranžmane „skrojene" za masovno tržište. Jako je loš ugled Nijemaca koji odmor provode u Španjolskoj. Oni slabo zarađuju, nisu sportski tipovi, vole se izležavati na plaži i konzumirati veće količine alkoholnih pića - nakon čega kreću i u potragu za seks-avanturama.

Među ispitanicima najgori ugled i najniži socijalni status imaju (i to uvjerljivo) upravo Nijemci koji se odluče za zemlju aktualnih svjetskih i europskih nogometnih prvaka.

Piše: Srećko Matić / DW
30.06.2012. 10:20:00
Novi komentar
nužno
nužno