« Spektakli
objavljeno prije 14 godina
DW

Sve što trebate znati o Eurosongu 2011.

Ulaznice za finale Eurosonga u Njemačkoj su gotovo rasprodane, na pozornicu se nakon 14 godina vraća Italija

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

Eurosong

,

Eurovizija

,

Eurosong 2011

,

lena meyer landrut

Za odbrojavanje do velikog finala još je uvijek rano, ali pripreme za najveći glazbeni TV festival u Europi su u tijeku pa tako ne prođe ni dan a da se u javnosti ne pojave neke nove pojedinosti, piše Deutsche Welle.

Pod sloganom "Osjeti ritam svog srca!" (Feel your heart beat!), ove godine, na 56. natjecanju za Pjesmu Eurovizije u Düsseldorfu, sudjelovat će predstavnici 43 zemlje. Najveće iznenađenje svakako je povratak Italije, koja je na Euroviziji posljednji put sudjelovala prije 14 godina. Euroviziji se poslije četverogodišnje pauze vratila i Austrija, zatim Mađarska poslije dvije i San Marino, koji je na ovom natjecanju debitirao 2008. godine u Beogradu.

Slogan inače prati i odgovarajući logo u znaku pulsirajućeg srca, iscrtanog u bojama njemačke zastave. Grafičko rješenje djelo je britanskih dizajnera inspiriranih prošlogodišnjom pobjednicom Lenom Meyer Landrut koja se tijekom prijenosa svojih poklonicima zahvalila sklopivši prste ruku u formi srca.

Ulaznice gotovo rasprodane

Ulaznice za finale, 14. svibnja su dobrim dijelom već rasprodane. Internet portal dticket.de je, unatoč velikom opterećenju, zbog velikog interesa eurovizijskih poklonika za jedva nekoliko sati prodao 32.000 karata. Organizatori su najavili da će se u prodaji naći još 3.000 ulaznica.

Cijena karata kretala se od 89 do 189 eura, a zainteresirani su mogli kupiti najviše četiri karte. Karata za polufinalne (za 10.5. i 12.5.) večeri još uvijek ima. Najskuplje karte za mjesta nedaleko od pozornice stoje 119 eura.

Izbor voditelja domaćina Eurovizije vjerojatno nikoga nije iznenadio. Njemačka komičarka Anke Engelke rođena je u Montrealu, Kanadi i pored engleskog govori i francuski, što je također jedan od uvjeta koje voditeljska ekipa mora ispunjavati. "Guru" prošlogodišnje pobjednice Lene, ugledni TV producent i voditelj, Stefan Raab također je u voditeljskom triju. U ekipi voditelja je i jedno lice njemačkog javnog TV servisa ARD-a, glamurozna voditeljica dnevnika Judith Rakers.

Za Njemačku će ponovno pjevati Lena

Države sudionice imaju vremena do ožujka za izbor svojih predstavnike za ovogodišnju Pjesmu Eurovizije. Europska radiodifuzna unija, koja je nositelj prava i organizator eurovizijskog natjecanja, načelo odabira predstavnika prepušta nacionalnim televizijama. Zato su neki i ovaj put jednostavno imenovali izvođača i autora skladbe. Dok pojedine države i dalje tim povodom tradicionalno organiziraju glazbene festivale.

Njemačka, točnije rukovodstvo televizije NDR, podržalo je ideju Stefana Raba, da Lena ove godine brani naslov pobjednice, što je u počecima eurovizijskog natjecanja bila česta pojava. Više pobjednika je tijekom 50-tih godina svoju zemlju predstavljalo na Euroviziji i sljedeće godine. Poput Lys Assije, prve pobjednice koja se i sljedeće godine natjecala za Švicarsku. Lena će zato, počevši od kraja siječnja, u okviru tri televizijske emisije otpjevati 12 pjesama, od kojih će tri ući u finale. Televizijskim glasanjem će, kao i prethodne godine, o pobjedničkoj pjesmi presuditi gledatelji.

Glasanje kao i prošle godine

Nema naznaka da bi ove godine, ponovno moglo doći do izmjene u pravilima glasanja. Prošlogodišnji koncept se pokazao prilično uspješnim. Tijekom polufinalnih i finalne večeri glasaju i gledatelji i žiri. I jedni i drugi odlučuju tko ulazi u finale, ali i tko pobjeđuje (50:50), s tim što gledatelji od prošle godine imaju mogućnost glasati tijekom cjelokupnog TV prijenosa. S jednog telefonskog broja može se glasati 20 puta, za jednog ili više izvođača.

Glasovi, točnije više od 10 milijuna poziva i SMS poruka preko 200 telefonskih operatera, stižu inače u Köln, gdje se nalazi tvrtka "Digame", kojoj je povjeren zadatak da nadgleda glasanje u svim državama koje sudjeluju i glasaju na Euroviziji i da potom izvještaj proslijedi supervizoru natjecanja. Prijenos eurovizijskog natjecanja prati više od 120 milijuna gledatelja - više nego što ih u Americi privuku dodjela Oscara i sportsko natjecanje Superbowl zajedno.

Izvor: Deutsche Welle

Piše: Jakov Leon, Köln
27.01.2011. 20:40:00
Novi komentar
nužno
nužno