Svaki četvrti Europljanin šopingira u inozemstvu
U posljednjih se deset godina broj potrošača preko granice udvostručio
SVAKI je četvrti Europljanin lani kupovao preko granice bez obzira radilo se o hrani, namještaju, benzinu ili uslugama, a najviše kad je riječ o najmanjoj kopnenoj članici Unije, Luksemburgu, piše Privredni vjesnik.
Statistika
Europljanin će u inozemstvu potrošiti svotu u širokom rasponu između 100 i 1000 eura. Uglavnom se preko granice kupuje za vrijeme praznika ili na službenom putu, a tek svaki deseti Europljanin će priznati da je u drugu zemlju otputovao samo zbog šopinga.
Luksemburg uvjerljivo vodi s čak 67 posto građana koji su barem jednom u prošloj godini kupovali izvan granica države. Vjerojatno je riječ o velikoj mobilnosti stanovništva više no stvarnoj potrebi, jer ta zemlja ima najniže poreze u EU, pa je i sama najčešća meta šoping izleta Nijemaca, Francuza i Belgijanaca. U kupnju preko granice u većem broju idu još i Austrijanci, Danci i Šveđani. Na jugu Europe se u šoping izlete ide puno manje. Samo sedam posto Grka odlučuje se na takav oblik kupnje, a slično je i s Portugalcima.
Ovo su podaci dobiveni iz istraživanja Eurostata, kojim je pokazano da su se tijekom prošlog desetljeća dogodile značajne promjene na tržištu Europske unije. Osim što je tržište nabujalo do 27 zemalja i pola milijarde potrošača, ono se sve više otvara, a ljudi se navikavaju tragati za što povoljnijim ponudama. Zajedničko tržište je profunkcioniralo pa se u posljednjih deset godina broj potrošača preko granice udvostručio, a u nekim zemljama i utrostručio. U ovo istraživanje nije uključena kupnja preko interneta.
Novi komentar