« Hrvatska
objavljeno prije 6 godina i 2 mjeseca
BRAVO

Rezultati nacionalne preventivne akcije “Dobar vid za sigurnost u prometu”

Statistike o povezanosti problema s vidom i prometnim nesrećama su poražavajuće, iz čega je i proizašla ova preventivna akcija nacionalnog programa sigurnosti na cestama

Kako vide hrvatski vozači?
Kako vide hrvatski vozači? (Essilor)
Više o

promet

,

dobar vid

,

Essilor

Dobar vid jedan je od preduvjeta za sigurnost na cestama, stoga je u suradnji PU Zagrebačke i podršku Ravnateljstva policije, Vijeća za prevenciju Grada Zagreba, Essilora, Veleučilišta Velika Gorica i ostalih partnera projekta pokrenuta preventivna akcija "Dobar vid za sigurnost u prometu".

Akcijom provedenom 20.09.2018. na 10 Zagrebačkih lokacija napravljena je jednostavna provjera oštrine vida na 43 ispitanika od kojih je 26 bilo iznad 40 godina starosti. Provjera vida je pokazala da od ukupnog broja ispitanika, njih 12% ima oštrinu vida  50% od mogućih 100%. Zakonskom regulativom je dopuštena oštrina od 50% najniža granica za vozače.

Zaključak ove akcije i generalni je da bi svaki vozač trebao vidjeti najbolje što može, a ne najmanje zakonski dopušteno jer je 50% tek polovica onoga što stvarno trebamo da bi vidjeli kvalitetno i oštro! 

Statistike o povezanosti problema s vidom i prometnim nesrećama su poražavajuće, iz čega je i proizašla ova preventivna akcija nacionalnog programa sigurnosti na cestama, a kojoj se po uzoru na globalne trendove priključio i svjetski proizvođač optičkih rješenja Essilor.

Stoga je i 2017. g. Essilor na globalnom nivou potpisao trogodišnji partnerski ugovor s FIA-om (Fédération Internationale de l'Automobile), vodećom svjetskom automobilskom organizacijom prisutnom u više od 144 zemalja i s više od 245 klubova u članstvu (uključujući automobilske i sportske organizacije). Misija ovog partnerstva je promicanje važnosti dobrog vida kao ključnog elementa sigurnosti na cesti, što se i ističe u zajedničkoj kampanji s naglaskom na smanjenje smrtnosti na cestama. Uz postojećih 10 Zlatnih pravila za sigurnu vožnju, FIA je ovim partnerstvom dodala i 11-to: "Provjeri svoj vid", što predstavlja značajan korak u podizanju svijesti o slabom vidu kao jednom od osnovnih problema javnog zdravstva.

Zanimljivosti iz svijeta: Kako vozači vide?

  • U istraživanju provedenom u Nizozemskoj 2010. godine, 1.5% vozača starijih od 75 godina vozi s vidnom oštrinom ispod zakonskog minimuma (50%). Među mlađim vozačima tako loš vid nije zabilježen.

  • U istraživanju provedenom u Italiji od Università degli Studi di Milano Bicocca, utvrđeno je da čak 32.17% ispitanih vozača ne zadovoljava neki od kriterija za dobivanje ili obnavljanje vozačke dozvole. Njih 16.67% imalo je vidnu oštrinu manju od 50%.

  • U studiji Baromètre santé visuelle 2011 provedenoj u Francuskoj ustanovljeno je da 20% vozača vozi s vidom slabijim od 0.8 (80%)- to ukupno znači 8 milijuna vozača.

  • 2.5% vozača u Francuskoj vozi s vidom manjim od 50%.

  • U istoj zemlji 29% vozača ne nosi nikakvo optičko pomagalo iako im je to preporučeno.

  • U istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji pronađeno je da trećina vozača ne provjerava svoj vid redovito.

  • Essilor je vodeća svjetska kompanija za razvoj, projektiranje, proizvodnja i distribucija visokokvalitetnih naočalnih leća diljem svijeta. Zadatak i misija Essilora je rad na kvalitetnoj korekciji vida kako bi spriječili moguće posljedice nastale zbog lošeg vida i zaštitili i spriječili rizike bolesti oka.

Ovakve aktivnosti djeluju na pravovremenom uočavanju i sprečavanju mogućih posljedica u prometu nastalih zbog lošeg vida, ali i na zaštiti i sprječavanju rizika bolesti oka generalno. Dijelimo isti svijet, zašto ne bismo i dobar vid! 

27.09.2018. 10:29:00
Novi komentar
nužno
nužno