« Iza ogledala
Ipak postoje

Pronađeni fosili bakterija s Marsa na meteoritu starom 13.000 godina

Novi dokazi potvrđuju teorije da su mikrobi s Marsa na Zemlju stigli pomoću meteora

Fosili bakterija s Marsa
Fosili bakterija s Marsa (NASA)
Više o

bakterije

,

Mars

,

meteor

Istraživanje koje su proveli znanstvenici iz Nasa-e, otkrilo je na stijenama s Marsa kemijske tragove koji snažno ukazuju na postojanje života. Otkriće samo utvrđuje teoriju da su crvolike strukture na meteoritu zapravo mikrofosili drevnih marsovskhi bakterija.

Skeptici pak ukazuju na to da slične strukture mogu formirati nebiološki procesi. Još jedno pitanje koje se nameće jesu li mikrofosili zapravo posljedica kontaminacije bakterijama sa Zemlje. Nasa-ini stručnjaci otpisali su ovu mogućnost, premda su drugi znanstvenici još uvijek nesigurni.

Meteorit pod imenom Allen Hills (ALH) 84001, pao je na Antartiku prije 13.000 godina, a otkriven je 1984. Znanstvenici smatraju kako je stijenu s površine marsa otkinuo asteroid ili komet, te je došla na Zemlju nakon što je plovila svemirom oko 16 milijuna godina. Stijena tj. meteorit bio je dio površine Marsa u vrijeme prije milijardu godina, za koje stručnjaci pretpostavljaju da je period kada je voda tekla površinom Crvenog planeta, a uvjeti su bili pogodni za život.

Još 1996. Nasa i Bijela kuća objavili su kako su na meteoritu pronađeni tragovi fosila bakterija s Marsa, međutim ushićenje nije dugo trajalo, jer ga je ostatak znanstvene zajednice pobio različitim argumentima.

Međutim nova studija provedena je uz pomoć tehnologije koja nije bila dostupna prije 13 godina. Fokus je bio više na kristalima magnetita, tj. sitnim magnetskim česticama, i karbonskim pločicama unutar stijene. Određene bakterije sa Zemlje sadrže kristale magnetita, koje su znanstvenici koristili poput kompasa kako bi odredili radi li se o mikrofosilima. Kristali neobičnih oblika doista su se mogli povezati s fosilima bakterija koje su pronađene na ALH 84001.

26.11.2009. 18:11:52