Probajte "Hrvatske otočne proizvode" u Arena centru i na Zrinjevcu
Proizvodi kojima je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture dodijelilo oznaku kvalitete „Hrvatski otočni proizvod", predstavljaju se u Zagrebu na božićnim sajmovima
Možete ih degustirati u Arena centru od 6. do 31. prosinca, te na štandovima na Zrinjevcu od 17. do 24. prosinca, priopćila je danas glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan. Otočni proizvodi na Zrinjevcu će biti izloženi na posebno obilježenim štandovima, za koje je potporu dalo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a bit će izložen i promotivni materijal o projektu „Hrvatski otočni proizvod" (HOP).
Taj projekt vizualnog označavanja otočnih proizvoda oznakom HOP Ministarstvo je pokrenulo početkom 2007. kako bi poticalo otočne proizvođače u proizvodnji izvornih i kvalitetnih proizvoda.
Oznaku kvalitete „Hrvatski otočni proizvod" do sada je dobilo 70 otočnih proizvođača za 168 proizvoda i proizvodnih linija s 15 otoka - Brača, Hvara, Visa, Korčule, Paga, Krka, Lastova, Dugog Otoka, Raba, Cresa, Prvića, Ugljana, Mljeta, Lošinja i Pelješca. Riječ je prehrambenim proizvodima - vina, rakije, likeri, maslinova ulja, sirevi, slastice, ribe, salatne marinade, đemovi, med, te kozmetičkim i odjevnim proizvodima i suvenirima.
Zagrepčani će na božićnim sajmovima moći kupiti likere i rakije s Lastova i Pelješca, riblje proizvode s Ugljana, rapsku torta i baškotin, džemove s Lastova i Visa, hvarska, korčulanska i pelješka vina, sireve s Paga i Dugog otoka, lavandu s Raba i Hvara, kozmetičke proizvode s Visa i viški hib, med s Krka, Hvara i Pelješca, cukarine s Korčule, fine sapune s Brača, suvenire s Hvara, maslinovo ulje s Visa i Dugog otoka.
Temeljni cilj projekta „Hrvatski otočni proizvod" je da se identificiraju, proizvode i distribuiraju kvalitetni otočni proizvodi koji će biti prepoznati i u Hrvatskoj i izvan nje. Riječ je o proizvodima koji su rezultat otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada i inovacije, čija razina kvalitete mora biti mjerljiva. Oni potječu s ograničenih otočnih lokaliteta i rade se u malim serijama, ističe Ministarstvo.
Projekt ima višestruke učinke, a jedni od najvažnijih su gospodarski i demografski. Naime, otočni proizvođači kroz samozapošljavanje stvaraju proizvode natprosječne kvalitete, omogućujući svojim obiteljima uvjete za opstanak i ostanak na hrvatskim otocima. Potrošači se pak susreću s novim proizvodima, u čiju se izvrsnost mogu odmah uvjeriti, naglašava glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan. (hina/metro-portal)
Novi komentar