« Auto-moto
objavljeno prije 11 godina i 1 mjesec

Powershift mjenjač gorivo štedi

Inovativni mjenjač smanjuje potrošnju goriva za 8 posto u modelima C30, S 40 i V50

VOLVO C30 će imati inovativni mjenjač
VOLVO C30 će imati inovativni mjenjač
Više o

Volvo

,

Powershift prijenos

,

Powershift

,

Volvo Cars

,

Getrag

,

Volvo C30

,

Volvo S40

,

Volvo V50

Dvolitarski turbodizelski modeli Volva C30, S40 i V50 sada su dostupni i s potpuno automatiziranim mjenjačem. Naime, radi se o novom Powershift prijenosu sa šest brzina koji, u usporedbi s uobičajenim mjenjačima, bitno smanjuje potrošnju goriva.

- Po našim proračunima, Powershift pridonosi uštedi pri potrošnji goriva za oko 8 posto u usporedbi s današnjim uobičajenim automatskim mjenjačima - kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsjednik Odjela istraživanja i razvoja Volvo Cars.

Powershift prijenos razvio je Volvo Cars u suradnji s Getragom, svojim partnerom za transmisije. Powershift funkcionira na principu dva paralelna ručna mjenjača. Ima dva kvačila, koja funkcioniraju neovisno jedan o drugom. Jedno kvačilo kontrolira neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unatrag), dok drugi kontrolira ostale (2., 4. i 6.). Ta dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja.

Dva kvačilaZahvaljujući upotrebi dvaju kvačila, prijenos pomoću Powershifta može održavati visoke okretne momente i nema ograničenja u izboru odnosa. To ga čini idealnim partnerom modernim dizelašima.

To znači da dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost i tako dalje. To omogućuje jednolično ubrzanje, bez ometanja pri dodavanju brzine i gubitku snage okretaja, što rezultira iznimno brzim i savršeno udobnim promjenama stupnjeva prijenosa, dok se ubrzavanje postiže izmjenjivanjem položaja mjenjača.

Funkcija Powershift temelji se na tehnologiji ručnih mjenjača, ali s tom razlikom što su oba kvačila povezana s vlastitim ulaznim osovinama. Jedna osovina vrti se unutar druge. Unutrašnja osovina regulira rad osovine za prvu, treću, petu brzinu te vožnju unatrag, dok vanjska osovina kontrolira drugu, četvrtu i šestu brzinu.

Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka dimenzijama je prilagođena razinama okretnih momenata do 450 Nm. Uz model Volvo C30, Powershift je sada dostupan i u modelima S40 i V50. U sva tri modela Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbodizelskim motorima, koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm okretnog momenta. 

Piše: Piše: Davor Kindy
26.06.2008. 02:48:26
Novi komentar
nužno
nužno