« Biznis
objavljeno prije 7 godina i 7 mjeseci
UPOZORENJE

Poduzetnici, ne nasjedajte na lažne e-mail poslovne poruke

Prijevara lažnom poslovnom porukom počinje tako što se kriminalci ubace u korespondenciju koja se između tvrtki odvija putem elektroničke pošte

Pazite da vas ne prevare
Pazite da vas ne prevare (Arhiva)
Više o

internet prijevara

,

lažni e-mail

Hrvatska udruga banaka upozorava da je u posljednje vrijeme u Hrvatskoj primjetan porast pokušaja prijevare Business E-mail Compromise.

Riječ je o vrsti prijevare koja se tijekom posljednjih pet godina najviše pojavljivala u SAD-u i zapadnoj Europi. Prema sve učestalijim prijavama, i u Hrvatskoj su postale potencijalne žrtve sve tvrtke koje ne provjeravaju vjerodostojnost svoje poslovne korespondencije - posebno one koje posluju s inozemstvom.

Prijevara lažnom poslovnom porukom počinje tako što se kriminalci ubace u korespondenciju koja se između tvrtki odvija putem elektroničke pošte.

Zatim, kad dođe vrijeme za plaćanje naručene robe ili usluge, šalju lažnu poruku, tako oblikovanu da ju je vrlo teško razlikovati od prethodnih poruka koje su tvrtke međusobno razmijenile dogovarajući i obavljajući tu poslovnu transakciju.

Kriminalci se u tim porukama predstavljaju kao osoba iz tvrtke kojoj treba platiti naručeni proizvod ili uslugu i pri tome tvrde da se promijenio broj računa i banka putem koje je potrebno izvršiti plaćanje. U poruci navode podatke o tom drugom računu, kojeg su otvorili u svrhu prijevare i žrtvu navode na uplatu novca na taj račun. 

Obrana od ove vrste kriminalnog napada je jednostavna, no zahtijeva strogo i stalno pridržavanje pravila o provjeravanju vjerodostojnosti poslovnog dopisivanja.

Ljudi koji su u tvrtkama zaduženi za plaćanja ili ljudi u knjigovodstvenim servisima koje su tvrtke angažirale da za njih obavljaju i taj dio poslovanja, trebaju u svakom pojedinom slučaju - u kojem zaprime poruke elektroničke pošte kojim ih trgovačka društva s kojima posluju obavještavaju da je u međuvremenu došlo do promjene banke i računa na koji je potrebno izvršiti uplatu za kupljenu robu, prije nego što izvrše uplatu - putem telefona i-ili video-konferencijskog poziva provjeriti vjerodostojnost i istinitost takve poruke.

Ukoliko ustanove da je riječ o prijevari, moraju o tome odmah obavijestiti i MUP, prijavom u najbližoj policijskoj postaji.

22.05.2017. 10:30:00
Novi komentar
nužno
nužno