« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 2 mjeseca
propust u navigaciji

Podneseni optužni prijedlozi za 'Marco Polo'

Uz novčane kazne, zapovjedniku broda i časniku mogle bi se oduzeti svjedodžbe o osposobljenosti u trajanju do dvije godine

(Nikša Stipaničev/Cropix)
Više o

Pomorski zakonik

,

havarija

,

Jadrolinija

,

Marco Polo

,

nasukavanje

,

Sit

Inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik podnio je optužni prijedlog Vijeću za prekršaje te lučke kapetanije protiv zapovjednika Jadrolinijinog broda Marko Polo, drugog časnika palube i dvojice kormilara zbog propusta u navigaciji i nasukavanja broda, priopćeno je danas iz Ministarstva mora, prometa i infarstrukture.

Također, cjelovita dokumentacija dostavljena je na nadležno postupanje Državnom odvjetništvu u Šibeniku i na njihovo traženje Krim odjelu Policijske postaje Šibenik.

Prema Pomorskom zakoniku, predviđena je novčana kazna za drugog časnika palube i dvojicu kormilara u rasponu od 1.000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda u rasponu od 2.000 do 15.000 kuna, o čemu će odlučiti Vijeće za prekršaje LK Šibenik.

Pomorskim zakonikom propisano je da se, uz naprijed navedene novčane kazne za pomorski prekršaj, zapovjedniku boda i članu posade broda mogu kao zaštitna mjera oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti u trajanju do dvije godine, što je i predloženo Vijeću za prekršaje LK Šibenik.

Analiza krvi i mokraće, koju su nekoliko sati nakon nesreće u ambulanti u Biogradu dali drugi časnik palube i oba kormilara, pokazala je da su svi navedeni članovi posade bili trijezni.

Jadrolinijin putnički RO-RO brod Marko Polo nasukao se u subotu, 24. listopada na sjeverozapadnu stranu otoka Sita. Brod je ploveći iz Rijeke za Dubrovnik trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašman i Sit. Drugi časnik palube nije u tim trenucima provjeravao plovi li brod u planiranom kursu te je brod produžio u pravcu otoka Balabra u koji je udario i nakon toga se nasukao na Sit.

Zapovjednik je odgovoran jer prilikom prolaska broda kroz kanal nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza, a drugi kormilar je odgovoran jer nije bio na mostu, iako je bio u službi i stoga obvezan da motri plovidbu u pravilnom kursu i o tome izvještava dežurnog časnika, navodi se među ostalim u priopćenju koje je potpisala glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan. (hina/metro-portal)

12.11.2009. 13:29:11
Novi komentar
nužno
nužno