« Hrvatska
objavljeno prije 13 godina i 5 mjeseci
HAKOM

Kako otkazati pretplatnički ugovor s mobilnim operaterima

Pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu

Fotografija vijesti
Više o

T-Mobile

,

Tele2

,

Vipnet

,

mobilni operateri

,

HAKOM

Budući da je u zadnje vrijeme zaprimila veliki broj upita građana vezanih za izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama, posebice onih o raskidanju pretplatničkih ugovora bez financijskih posljedica, Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) odlučila je dati kratko objašnjenje za javnost, prenosi Hina.

Kako bi se izbjegla preuranjena i pogrešna tumačenja zakona koja mogu dovesti do nesporazuma i sporova, HAKOM smatra potrebnim upozoriti javnosti na sadržaj odredbe članka 41. stavka 5. Zakona o elektroničkim komunikacijama, koji kako se navodi glasi: pretplatnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora u bilo kojem trenutku. Pretplatničkim ugovorom može se utvrditi da pretplatnik, koji raskine ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora, mora platiti mjesečnu naknadu za ostatak razdoblja obveznog trajanja ugovora, ili naknadu u visini popusta na proizvode i usluge koje je ostvario ako je plaćanje te naknade povoljnije za pretplatnika.

HAKOM ističe kako se ovaj zakonski članak primjenjuje osim u slučaju članka 42. stavka 7. Zakona, koji se odnosi na izmjene općih uvjeta poslovanja koje su nepovoljnije za pretplatnike.

To znači, kako se navodi, da pretplatnici koji su sklopili ugovor s određenim rokom obveznog trajanja mogu raskinuti ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora uz određenu naknadu. Razlika u odnosu na dosadašnje zakonsko rješenje, po kojem su pretplatnici trebali platiti ukupni iznos svih preostalih mjesečnih naknada, jest u mogućnosti biranja povoljnijeg rješenja plaćanja: plaćanje svih preostalih mjesečnih naknada do isteka obveznog trajanja ugovora ili plaćanje naknade za iznos razlike koja je nastala kao posljedica ostvarenog popusta na proizvode i usluge.

HAKOM napominje kako operatori imaju rok od 90 dana, koji je počeo teći od 10. kolovoza 2011. za usklađivanje svoje djelatnost sa zakonom. Tek će se po isteku navedenog roka konkretno znati kako će pojedini operatori primjenjivati svoju obvezu, navodi se u priopćenju.

22.08.2011. 13:34:00
Novi komentar
nužno
nužno