« Život
objavljeno prije 6 godina i 5 mjeseci
ZAPAMTITE!

Organizacijska kultura - sve što trebate znati

Svakako treba osvijestiti koliko je bitna organizacijska kultura i inzistirati na poštovanju obrazaca ponašanja kao i vrlo jasno poručiti da vaša organizacija ima nulti stupanj tolerancije na neodgovorno i neprofesionalno ponašanje

Organizacijska kultura ključna je za uspjeh
Organizacijska kultura ključna je za uspjeh (Arhiva)
Više o

organizacija

,

organizacijska kultura

Značenje Organizacijske kulture

Djelatnicima brojnih poslovnih organizacija nije sasvim poznat pojam Organizacijska kultura, i često ga potpuno neopravdano povezuju/ mijenjaju s pojmom Organizacijske strukture. Poveznica je, da obje predstavljaju određene načine rada.

Kako ukratko pojasniti značenje Organizacijske kulture?

-ona je osobnost organizacije, odnosno sustav vrijednosti i ozračja u organizaciji kao posljedice različitih utjecaja (odnosa, uvjerenja, etike, životnih stilova, osobnosti i karaktera) . Sve ono što jesmo i kako radimo.

Egzistira na razinama:

  • vidljivoj razini (rituali,žargon...)

  • nevidljivoj razini (uvjerenja, vrijednosti, stavovi...)

Odgovorni rukovoditelji su spoznali da je za uspjeh organizacije (osim dobro osmišljenih strategija i poslovnih planova), neophodna i kvalitetna organizacijska kultura.

„ Culture eats Strategy for breakfast"!

Postojanje i poticanje organizacijske kulture

Postojanje, poticanje i osvještavanje organizacijske kulture multiplicira koristi a ujedno vrlo pozitivno utječe na stabilnost socijalnih odnosa unutar organizacije i daje snažan osjećaj svrhovitosti. Zaposlenici osjećaju da rade u organizaciji koja štiti dostojanstvo i potiče pravednost, klijenti rado koriste usluge organizacije koja ih nastoji razumjeti i pomoći im pri rješavanju problema, poslovni suradnici cijene kvalitetu zdravog poslovnog odnosa što ih potiče da se i sami nastoje ponašati na isti način.

Naravno, organizacijska kultura nije nešto što dolazi preko noći ili time što voditelji kažu: „Mi sada želimo imati dobru organizacijsku kulturu". Ustaljene, a pogotovo loše navike se mijenjaju sporo i zahtijevaju puno discipline, truda i upornosti. Da bi se stvorila kvalitetna organizacijska kultura bitno je da zaposlenici točno i nedvosmisleno znaju koje je poželjno, a koje nepoželjno ponašanje. Potrebno je osvještavati djelatnike da odabirom svojeg ponašanja direktno utječu na to kakva je organizacija u kojoj rade. Bitno je da se u skladu s time ponaša i vodstvo, obzirom da se kroz njihovo dosljedno ponašanje usvajaju poželjni obrasci ponašanja.

Slabe karike" organizacijske kulture

Ponekad, i bez obzira na atmosferu u organizaciji, postoje „slabe karike" organizacijske kulture. Gotovo svaka poslovna organizacija se našla (ili će se naći) u situaciji kada mora odgovoriti na pitanje: „što učiniti s djelatnikom (pri tome ste neizmjerno sretni ukoliko je riječ o djelatniku a ne o djelatnicima) čije se ponašanje teško može uklopiti u standarde organizacijske kulture" ? Npr. učestalo kasni na posao, izaziva nemir bahatim i grubim ponašanjem, ne poštuje nadređene, učestalo komentira kolege, klijente i općenito za svaku situaciju ima negativan komentar, prebacuje odgovornost, ne prihvaća kritike.... ?

Nije rijetkost da dio takvih djelatnika nekim čudom ipak postižu zavidne rezultate i upravo zbog tih rezultata smatraju da „imaju kredita" ponašati se na neprimjeren način.

Mnogi voditelji takvim pojedincima prešutno odobravaju opisana ponašanja. Npr. „Ma dobro, možda učestalo kasni na posao ali kada se on primi posla.... Eeeee, to je onda zaista dobro odrađen posao." Razmislite kakvu poruku šaljete ostatku tima i u kojoj mjeri to utječe na produktivnost?

Kvaliteta poslovanja

Dugoročno gledano, takva ponašanja će zasigurno „otjerati" najkvalitetnije zaposlenike, suradnike, klijente i vremenom ozbiljno dovesti u pitanje kvalitetu samog poslovanja.

Svakako treba osvijestiti koliko je bitna organizacijska kultura i inzistirati na poštovanju obrazaca ponašanja kao i vrlo jasno poručiti da vaša organizacija ima nulti stupanj tolerancije na neodgovorno i neprofesionalno ponašanje. Ukoliko se i nakon ovoga nađete u nedoumici, sjetite se teorije „jedne trule jabuke"- One bad apple spoils the bunch... 

Piše: Sanja Mikačević
18.07.2018. 11:01:00
Novi komentar
nužno
nužno