Oporba traži niže kazne za prometne prekršaje
Bolje policijske statistike neće se, kažu, postići represijom
Saborski zastupnici pozdravili su jučer nakanu da se od 1. lipnja ponovno dopušta vožnja do 0,5 promila alkohola u krvi, a oni oporbeni zatražili su da se u prijedlogu novoga Zakona o sigurnosti prometa na cestama ukine odredba po kojoj će se strože kažnjavati vozači koji prekršaj počine s koncentracijom alkohola do 0,5 promila.
Boris Šprem iz SDP-a istaknuo je da u zakonu svi vozači moraju biti ravnopravni s obzirom na posljedice, ustvrdivši da Vlada, s obzirom da u novom zakonu predlaže da se oštrije prekršajno kažnjavaju vozači do 0,5 promila, iako tu koncentraciju alkohola zakon dopušta, može očekivati i ustavne tužbe. Jednakog je stava i IDS-ovac Damir Kajin, apsurdnom ocijenivši situaciju da se vozač sa 0,3 promila koji zaboravi dati ‘žmigavac’ kažnjava i za taj prekršaj i za ‘tobožnju alkoholiziranost’.
Kajin se zauzeo da se i mladim i profesionalnim vozačima dopusti granica od barem 0,3 promila, kada već piloti i kapetani brodova mogu voziti do 0,5 promila.
“Vlada ovime pokazuje kako si ne želi priznati da je pogriješila kada je donijela važeći zakon od 0,0 promila, koji je antologija političke gluposti.”
Damir Kajin
saborski zastupnik IDS-a
SDP i IDS usprotivili su se povećanju novčanih kazni za prometne prekršaje, ističući da se bolje statistike u prometu neće postići samo represijom. Kajin se tako zauzeo da se iznosi kazni prilagode plaćama građana, istaknuvši kako se nada da će prometni policajci imati na umu da građani, koji ih i plaćaju, teško žive.
Silvano Hrelja je u ime Kluba HSLS/HSU predložio da se pod terminom ‘mladi vozači’ ne vodi računa samo o dobi vozača, nego o iskustvu koje imaju u prometu, a isto je zatražio i Boris Kunst (HDZ), predloživši da se u zakon uvede termin ‘vozači pripravnici’. Kunst je predložio i da se razmotri potreba da se prometni policajci ponovno uključe u rad ispitnih komisija u autoškolama, budući da bi, tvrdi, svojom stručnošću mogli pomoći kvalitetnijem osposobljavanju vozača, a nužnim smatra i da autoškole svoje nastavne programe prilagode novonastalim uvjetima na prometnicama. (HINA)
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Ako ćete biti i ekološki osviješteni, tražite da dio prihoda od kazni ide za bolji javni prijevoz.
Novi komentar