« Život
NASA IZNENAĐENA

Novi teleskop otkrio nevidljive svemirske objekte

Svemirski teleskop WISE (Wide-field Infrared Survey Explored) u samo šest mjeseci svoje misije, otkrio je niz, dosada nevidljivih svemirskih objekata

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (NASA)

svemir

NASA

Pirati s Kariba: Nepoznate plime

muške erogene zone

Sonda vrijedna 320 milijuna dolara, zapanjila je stručnjake u NASA-i, jer je po prvi put identificirala tisuće dosad neviđenih objekata uključujući zvijezde, asteroide, oblake prašine, komete pa čak i novu galaksiju. Koristeći tehnologiju infracrvenih zraka, teleskop je detektirao 25,000 novih asteroida, od početka operacije krajem prošle godine.

Teleskop je također otkrio 15 novih kometa i stotine potencijalnih smeđih patuljaka, ili umirućih zvijezda. WISE je otkrio i novu, ultra svijetlu galaksiju, udaljenu više od 10 milijardi svjetlosnih godina. NASA se nada kako bi otkriće asteroida u blizini Zemlje, a koji su u prosjeku veći nego oni dosada poznati, moglo pomoći znanstvenicima da izračunaju potencijalnu prijetnju.

>> WISE lansiran u misiju kartiranja cijelog svemira

WISE je završio prvo skeniranje svemira u subotu, nakon čega počinje s novom serijom tijekom koje u NASA-i očekuju još više neotkrivenih objekata. "Popunjavamo praznine u svemiru, od objekata bliskih našem planetu, do udaljenih galaksija koje se tek formiraju. To je pravi zoološki vrt", objašnjava voditelj projekta dr. Peter Eisenhardt.

Richard Binzel, znanstvenik s MIT-a, dodaje kako je teleskop sposoban vidjeti kroz gotovo nepropusne oblake prašine, hvatajući toplinski sjaj objekata koji su nevidljivi regularnim teleskopima. "Većina teleskopa fokusira se na najtoplije ili najsvjetlije objekte u svemiru. WISE je specijalno osjetljiv da vidi ono što se nalazi u mraku ili je hladno, tj. ono što možete nazvati tajnim objektima svemira."

19.07.2010. 12:00:00